Sporten voor spieropbouw, behalve fitness

Hoi, ik wil heel erg graag wat spieren opbouwen want ik ben een beetje dun en ik heb het gevoel dat ik ook niet echt superveel spieren heb ofzo. Maar ik wil geen fitness doen, want dat vind ik saai. Ik vind sporten met een doel of groepssporten heel erg leuk! Weet iemand een leuke sport, behalve fitness, waarmee je spieren kan opbouwen en ‘toned’ blijft?

Je kan wel degelijk aan fitness doen met een doel, maar goed. Ik zou als ik jou was eens naar crossfit kijken!

Oja, en ik wil trouwens ook liever niet iets van fitness doen omdat ik heb gehoord dat het de lengtegroei kan belemmeren of zelfs kan tegenhouden. En ik wil wel dat mijn grorispurt goed verloopt!

Zwemmen zal je dan ook niet wat lijken zeker? Met zwemmen bouw je in een relatief korte tijd namelijk veel spieren op. Als je lenig bent kan je natuurlijk ook nog naar synchroonzwemmen kijken. Lijkt saai, maar dan werk je in een groep en heb je een gezamenlijk doel.

Fitness zul je op jouw leeftijd ook onder begeleiding moeten doen inderdaad. Als je echt spieren wilt opbouwen tenminste. Maar dat is dan toch ook een doel?
Maargoed, verder kun je gaan zwemmen inderdaad.

Turnen is goed voor spieropbouw, net als bootcamp (wel combinatie met cardio, maar als je goed eet gaat dat prima samen). Polefitness/paaldansen is ook heel leuk en je bouwt er mooie spieren mee op. Of houd je van buitensporten? Dan is survival misschien iets voor je, je wordt er niet súpergespierd van maar wel sterk en strak.