Sporten voor een mooi figuur

welke sport is het beste als je af wil vallen en dus mooier gevormd wil worden? Cardio, spieren, dansen, hardlopen??

Combinatie van duursporten en intensieve sporten.

weet niet,
Zumba?

1x per week kracht
1x per week cardio
1x per week een interval training (verschillende tempo’s)

is dat niet veel te weinig??

Ik vind het aardig veel.

Ik denk meteen aan spinning nu maar ik weet niet of het zo is.
Je wordt er in ieder geval wel moe van, dus krijg je vast veel spieren!

ik doe 1 keer in de week cardio en gewichten
1 keer in de week dansen
en 1 keer in de week spinning of steppen
en ik fiets 2 à 3 keer in de week ofzo naar school(uur heen en terug)

ik eet gewoon heel gezond, weinig slechte tussendoortjes, veel fruit en groeten en gewoon gezonde en magere vetten etc
maar nog blijft mijn figuur hetzelfde hoor…

ze zeggen altijd dat je met wandelen de meeste calorien verbrand…
maar ik zelf heb eigenlijk geen idee… spinning is heel vermoeiend maar daaar krijg je alleen maar dikkere bovenbenen van, hardlopen is alleen voor je conditie… dus ik weet het niet.

Yoga. ^^
In combinatie met andere spieroefeningen, en bv dansen ofzo.

ik ben een half jaar begonnen met 3 keer in de week fitnesse en dan gewoon cardio, tot nu toe ben ik van de 75 kilo naar de 51 kilo gegaan.
fitnesse is dus zeker een aanrader!, maar dan wel zeker anderhalf uurtje per keer. voor een mooi figuur moet je natuurlijk niet alleen sporte maar ook gezond eten. je hoeft niet de lekkere tussendoortjes daarvoor te hoeven laten staan maar gewoon beperken.

nee, zeker niet =) als je er gewoon gezond bij eet is dit meer dan voldoende!
dit vertelde een instructeur op mn sportschool =) en als je alles traint, blijft je lichaam langer vet verbranden!

Ik weet niet of je bekend bent met pilates?
Zumba is idd heel goed en voor de rest vooral hardlopen of op de lopende band!

Zwemmen, daar train je zowat al je spieren mee.

Maar ik kan je toch aanraden iets te gaan doen wat je leuk vind, anders houd je het op de lange termijn toch niet vol.

Ik denk dat je sowieso niet alleen moet gaan sporten voor een mooi figuur. Tenzij je echt ontzettend veel discipline hebt hou je dat toch niet vol. Ik zou gaan kijken naar dingen die je ook echt leuk lijken en eventueel een paar keer meetrainen. Bij de meeste sportclubs kun je een keer of 3 kostenloos meetrainen.

ik sport ook niet alleen om af te vallen, ik heb ook mn voeding aan gepast. ik vroeg me alleen af welke sport ik t best kon doen, want ik doe nu zumba en hardlopen alleen als je hardlopers zien, die zien er nou niet altijd even sexy uit :stuck_out_tongue:

Ik doelde meer op het feit dat je het ook leuk moet vinden om te sporten.

in ieder geval niet kogelstoten

Inderdaad!