Sporten op latere leeftijd.

Hello!

Ik ben 21 en wil eigenlijk graag gaan sporten. Nu is het zo dat ik niet super sociaal ben en in deze buurt weinig mensen ken, maar omdat ik hier wel echt blijf wonen (als het goed is), leek dit me ook een goede manier om wat meer met mensen in contact te komen.

Ik heb trouwens astma (niet meer zo extreem erg), dus het moet wel iets zijn wat daar goed mee samen gaat. Paardrijden gaat dus sowieso niet.
Weet er iemand leuke sporten waar je makkelijk mee kunt beginnen als je al wat ouder bent? :slightly_smiling_face:

badminton, fitness(rustig aan, wel saai), dansen(salsa ofzo )turnen? op wat voor school doe je? want bij uni en hogeschool kan je meestal op verschillende sproten proberen… verder tafeltennis is ook een rustige sport,weet niet wat je leuk vindt maar succes en veel plezier natuurlijk.

Ik doe een thuisstudie omdat ik onregelmatig werk, dus dat zit er helaas niet in. Dankjewel!

Ik ga morgen voor het eerst aquarobics doen.
Bij t zwembad hier in de buurt kun je ook aquajoggen en aquafitness doen.
Ben heel benieuwd hoe t is. Had even geinformeerd en die vrouw zijn dat de leeftijden uiteenlopen van 18 tot 50 dus is opzich wel oke.

Als je van dansen houdt: doen! Dat is echt voor alle leeftijden :slightly_smiling_face: Ik heb er veel vrienden en vriendinnen aan overgehouden.

Sportschool?

Sportschool is niets voor mij, dan ga ik niet. :'D

Ik wilde zelf vroeger altijd graag voetballen, maar mocht het nooit… ik denk alleen dat ik nu te oud ben om er nog mee te beginnen.

Serieus?! 21! Wat ouder!

Je doet alsof je leven er al bijna op zit.
Je kunt ECHT iedere sport, ALTIJD beginnen. No matter what is your age.

dus ook voetbal!

Nou, als je iets wilt doen waar je heel lenig voor moet zijn, lijkt me het toch wel slim om daar eerder mee te beginnen. XD

Misschien is er een hardloopgroepje in je stad? Of een fietsclub? Dan kun je gaan hardlopen, racefietsen of mountainbiken :slightly_smiling_face:

En voor de mensen die zeggen dat je altijd kunt beginnen… Ik snap wel wat de topicstarter bedoeld. Ik heb zelf ook nooit gesport en ik wilde heel graag dansen. Ik was alleen zo bang om in een groep van mijn leeftijd terecht te komen die al jaren samen was en al jaren dansten, terwijl ik nog niet kan dansen en je komt ineens tussen zo’n hechte groep te staan. Zelfde geld voor voetballen. Laat beginnen maakt de stap gewoon wat groter. Ik ben daarom meer van de individuele sporten, dan ben ik van niemand afhankelijk en ook niemand van mij (haha). Als je het wilt zou ik het wel altijd doen. Ik zou het in ieder geval heel stoer vinden :slightly_smiling_face:

ik zit met precies het zelfde probleem als jou, zelf ben ik 20 en wil graag op voetbal, durf nog steeds de stap nog niet te zetten om naar een vereniging te gaan. ik hou dit topic zeker in de gaten

Ja, ik vind het doodeng. Mijn vriend voetbalt heel veel, maar ik interesseer me niet echt in al die buitenlandse wedstrijden enzo. Waarschijnlijk gaat hij me heel raar aankijken als ik vertel dat ik wil voetballen.

En ja, vooral om in een groep te komen die al heel lang samen spelen enzo. Ik heb altijd faalangst gehad dus de stap is voor mij heel groot.

Met je astma ga je echt geen problemen hebben hoor, niet als je gewoon je medicatie goed gebruikt.

Verder: doe gewoon wat je leuk vindt! Als jij zegt dat je wilt voetballen dan is dat toch leuk, lekker doen! Er zijn genoeg recreatieteams enzo, je bent niet bejaard oid, je bent pas 21…

Meiden ga op voetbal als je dat wilt!
Ik zit er nu 2 maanden op en ik word over 2 weken 20! Het is super leuk en heb er geen moment spijt van dat ik heb gebeld om mee te mogen doen:)
DUS DOEN! Bel de vereniging op en zo kan je meestal de eerst volgende training mee doen;)

dit is inderdaad ook iets waar ik last van heb bang om buiten de groep te vallen

Trouwens, wat ik me net bedacht. Dit is wel echt de perfecte timing om je voor het eerste aan te melden bij een vereniging (geen grapje). Lekker aan het einde van het seizoen en zo kun je een beetje verkennen, kijken bij welk team je past, etc zonder dat je echt zomaar midden in het seizoen binnen komt vallen. En dan kun je volgend seizoen gelijk beginnen bij het team wat bij je past, nieuwe start :slightly_smiling_face: Dus als je het wilt doen dan zou ik het NU doen :wink:

Misschien kan je bij een sportschool groepslessen volgen zoals pilates, yoga, zumba, steps,…
Daar doe jij individueel een sport maar toch heb je sociaal contact en daarbij is het ook voor alle leeftijden.