Sporten met een enkelblessure? ideeën?

Hee meiden!

Ik wil heel graag na een hele lange tijd niet gesport te hebben, weer beginnen, alleen is mijn probleem dat ik geen idee heb welke sport ik ga/kan doen.

Ik zal het even in het kort uitleggen:
Heb een aandoening aan mijn enkel wat een beetje lijkt op artrose (het bot in mijn gewricht is voor 1 derde kapot). Ik word hier voor behandeld en krijg over een tijdje mijn 2e operatie.

Ik ben nu dus alvast aan het bedenken wat ik nog wél voor sporten kan. De arts heeft mij gezegd dat ik beter niet een sport kan gaan doen waarbij je veel rent op harde ondergrond, of waarbij je stamp bewegingen maakt op de grond met je voeten.

Heeft iemand tips of ideeën?

zwemmen.

tja…

ja zwemmen, waterpolo, paardrijden, iets met fietsen ofzo als dat lukt? of miss fitness?

paardrijden met een enkelblessure? Niet doen!
Daar heb je meer je enkels voor nodig dan andere sporten haast.

Bedankt voor de reacties!
@Ichdrasil: Is dat echt zo van dat paardrijden? Mijn fysio zei dat dat wel zou kunnen.

zorg eerst maar eens dat je volledig bent hersteld van je operatie!

Nee, paardrijden zou ik niet doen, daar belast je je enkel wel mee.
Maar zwemmen ofzo kan je doen…

Dammen, sckaken, darten :’)

Fitness

@Bullybread: Ja dat doe ik ook, ik had ook in de beginpost gezet dat ik alvast aan het kijken ben wat ik kan en wil gaan doen, niets mis mee aangezien ik al weet wat mijn enkel aan kan na de operatie.

Verder bedankt voor de reacties :slightly_smiling_face: ik ga denk ik gewoon een paar sporten proberen (proefles ofzoiets) en dan kijken of ik 't iets vind :slightly_smiling_face:

zodra je iets gaat doen, wat harder dan gewoon het paard laten lopen is (i.e. draf, galop, springen), heb je je hele benen nodig om mee te bewegen en de klappen op te vangen. Een paard heeft niet echt vering ofzo en die stampen harder op de grond bij het rennen dan jij zelf ooit zal doen.