Sporten met een bril?

Ik heb een bril, dat is op zich niet zo’n groot probleem.
Maar als we moeten gymen op school, of gewoon sporten in je vrije tijd (ik speel hockey)
Dan zakt soms mijn bril af en in de regen heb je er echt niks meer aan.
Zijn er andere meiden die ook een bril hebben en die misschien een oplossing weten?

Lenzen nemen ?

Ja, dat kan.
Maar dan duurt het sowieso weer een maand ofzo voor ik ze heb.
En ik heb net een nieuwe bril ( nouja al 4 maanden, of 5) en dat kost dus weer lekker veel geld.
Maar dit is ook niet ect handig.

ruitenwissers voor op je bril!

ik vraag ze elk jaar voor m’n verjaardag, maar nog steeds niet gekregen :frowning_face:

bestaat dat uberhaubt? xD

[i]misschien zon brillenkoordje,
die oudere dames aan hun nek hebben hangen,
maar er dan een knoopje in maken,
dat hij als een haarbandje strak achter je hoofd zit?

bestaat zoiets ook niet voor zwemmen met een bril?
zon soort achterkantstiekding[/i]

Je bril dan afdoen ?
Dat deed een jongen vroeger ook altijd die bij mij in de klas zit.
Ik weet niet of jij dan nog wel genoeg kunt zien zonder?
En anders misschien een andere bril uitzoeken voor onder de 100 euro ofzo waar je dan altijd mee doet sporten ?

Ja dat zou allebei kunnen, maar dan houd je dat regen probleem.
OOk voor fietsen of lopen in de regen…
En ik heb geprobeerd zonder bril te hockeyen gister, maar ik zie de bal pas vanaf 5 meter aankomen :]

Mhh uhm helpt een petje ofzo dan ook niet ?
Ik zou het echt niet weten wat tegen de regen zou helpen…
Misschien eens langsgaan bij je opticien misschien dat ze daarvoor iets hebben?

je hebt toch ook brillen met een speciaal laagje, waardoor regen er meteen van afglijd.

Ik heb er geen verstand van hihi, up.

Ik zou toch kiezen voor lenzen. Ik draag ook een bril en dan voor het sporten doe ik mijn lenzen sowieso aan omdat het echt vervelend is, stel je voor dat je de puck tegen je bril krijgt? dan is die nieuwe bril wel stuk en moet je ook een tijd wachten eerdat je een nieuwe hebt.
Maar je moet gewoon dan naar het lenzencentrum gaan, die leren je hoe je ze moet aandoen en dan na een paar dagen heb je ze hoor, duurt echt geen maand :slightly_smiling_face: En dan kan je kiezen voor daglenzen dat is iets beterkoop (als je ze niet vaak draagt) omdat je geen speciale producten nodig hebt

Als je liever een bril hebt dan lenzen, dan kun je je bril strakker laten afstellen bij de opticien. Dan zakt die minder snel af.

ik zou lenzen proberen. ik had eerst ook een bril maar vond het verschikkelijk! ik durfde eerst ook geen lenzen maar heb me er toen doorheen gezet en ik heb er echt heel erg blij mee.

ja ik heb ook een bril
en dat probleem heb ik dus ook…
ik doe met gym mijn bril altijd af en met sport ook…
maar je hebt ook een soort van dubbenzijkantje die je dan om het achterste van je bril doet dat aan de andere kant van je oor zit… dus wat je niet ziet en dan kan daardoor je bril niet wegglijdenenzo…
ik zag het een x maar zelf heb ik dat niet…
en met regen. doe ik hem ook af…
ik heb namelijk niet zo’n heele erge sterkte