Sporten met bril?

Hoi girls,

Ik heb al sinds ik 3 ben een bril, ik mocht van mijn moeder daarom nooit op turnen, terwijl ik dat altijd heel graag wilde!
Ik ben nu bijna 18 en wil nog steeds heel graag turnen, ben ik daar nu te oud voor?
En zijn er meer meiden die hier turnen met een bril?
Het is voor mij geen optie om lenzen te nemen omdat mijn sterkte steeds veranderd, en dat wordt dus veel te duur.

x

Je kan toch ook gewoon elke keer een andere sterkte lenzen nemen? Ik neem aan dat je ook niet elke maand een andere bril neemt. Dan neem je daglenzen, en gooi je ze meteen na het sporten weer weg. En als de sterkte van die lenzen niet helemaal overkomt met je huidige sterkte is dat voor een uurtje in de week ook niet zo ernstig denk ik.

Lol, neem je dan ook telkens nieuwe brilglazen? Dat is veel duurder dan lenzen.

Is je stekte zo slecht dat je je bril echt nodig hebt? Vroeger kon ik zonder bril sporten maar nu niet meer…

Ik heb +6 ongeveer. Dus zonder bril sporten lijkt me niet handig haha.

De brillen die ik neem zijn een stuk goedkoper dan lenzen hoor!
Ik moet op dit moment ook een nieuwe bril nodig en daar hebben we ook al amper geld voor.

Nee haha dat gaat hem niet worden. Ik zou het gewoon proberen, volgens mij kun je op je 18e nog prima beginnen met turnen.

Ik ben alleen bang dat ik dan de oudste ben en er totaal niets van bak, ik weet dat iedereen zo begint maar kindjes van 4 kunnen al handstanden etc en dat kan ik nog niet eens :stuck_out_tongue:

-

Ik zou wel lenzen willen hoor, en heb t ook al eens geprobeerd maar ik krijg ze niet in. en ik kan ze ook niet zien :stuck_out_tongue:

Vraag je dan af wat je wel zou kunnen doen om je lenzen in te krijgen. Je maakt het wel moeilijk voor jezelf zo, terwijl er wel oplossingen voor zijn.

Misschien kan je hulp vragen bij een opticien, zij hebben alle tijd voor je. Hoewel het met jouw sterkte wel lastig wordt om je lenzen te zien, is het ook niet onmogelijk om je lenzen in te krijgen zonder in de spiegel te kijken, of aan je moeder te vragen of je lenzen op de juiste manier op je vinger liggen (niet binnenstebuiten).

-