Sporten maar toch niet afvallen..

Hoi allemaal,

ik sport ruim 4 maanden 4 a 5 keer per week en eet (in mijn ogen) redelijk gezond. Toch val ik maar niet af, en ik snap niet waarom het niet lukt.
Zal even een weekschema laten zien qua sport en eten:

Sport:
Ma: hardlopen 50 min
Di: Boksen 120 min
Wo: hardlopen 50 min
Do: -
Vr: hardlopen 50 min
za: fietsen 60 min
zo: -

Eten:
O: 2bb met kipfilet/boter, jam of vlokken, glas water + glas melk
T: appel + 0,2L water
L: 3 bb met kipfilet/boter , jam + 0,5L water
T: stuk fruit + 0,3 water ( af en toe koekje)
D: 2 aardappels, 2OL groente + stukje vlees
T: -

Weten jullie misschien waar het aan kan liggen? Ik kom er nl niet uit. Alvast bedankt voor de moeite!

Ik denk dat je vetpercentage daalt, maar dat je ook heel veel spieren kweekt omdat je zoveel sport.
Merk je niet dat je wat strakker in je vel zit?

^ zelfde als hierboven

van boksen val je bijv. niet af,
daar kweek je spieren mee.
maar als je zoveel sport, denk ik niet dat je moet afvallen? :blush:

Inderdaad, spieren wegen meer dan vet!

Als je sport zet het ‘vet’ wat je verbrand zich uiteindelijk om in spieren, zoals hierboven al werd gezegd. Spieren zijn ook gewicht, alleen een positievere vorm van gewicht dan overtollig vet…

Een gezonde levenstijl is het allerbelangrijkste: voldoende bewegen, goed eten en goed uitrusten wanneer dit nodig is!

Nee zit niet strakker in mn vel helaas… maar bedankt voor jullie reacties!

Ik vind je tussendoortjes wat mager, zeker als je zoveel sport.
Probeer zeker op de dagen dat je sport, iets als een evergreen of een salade of wat dan ook toe te voegen.

Ik vraag me wel af wat je BMI is trouwens, want tegenwoordig willen ontzettend veel meisjes afvallen, die al amper vet hebben. Ik snap best dat je niet tevreden kunt zijn over je lichaam, omdat het dus bvb niet lekker strak is ofzo, maar dan zou je dus niet naar de kilo’s moeten kijken maar juist wat meer eten en meer sporten, dan kunnen er spieren gevormd worden en daar krijg je een mooier en strakker lichaam van.