Sporten in de avond?

Hoi meiden!
Ik heb op dinsdag en donderdag handbaltraining van 19:00 tot 20:00. Voor mn training eet ik gewoon mn avondeten, maar na de training heb ik totaal geen trek meer in iets. Meestal eet ik erna nog een klein bakje magere kwark om mn lichaam te herstellen. Ik las namelijk op het internet dat je moet eten na het sporten, omdat je lichaam anders niet kan herstellen. Ik vroeg me af of dit wel helemaal waar was, of dat je gewoon na het sporten je bed in kan en dat je niks meer eet. Ik heb in het weekend een handbalwedstrijd en ik loop door de weeks ook nog eens 2 keer hard in de middag. Na dat hardlopen en een wedstrijd kan ik zo’n 2 uur zonder eten en dan begint mn maag wel te knorren, maar dit heb ik niet als ik 's avonds handbaltraining heb.
Hoe doen jullie dat, eten jullie als je 's avonds sport nog iets na het sporten?

Ja, ik eet altijd iets na het sporten, ongeacht op welk tijdstip ik train. Ik plan mijn maaltijden ook bewust om mijn trainingen heen, omdat dat de momenten zijn dat mijn lichaam die energie het best kan gebruiken. 's Avonds voor het slapen is magere kwark een goede optie, dat bevat langzame eiwitten die je spieren goed helpen herstellen, ook als je slaapt :slightly_smiling_face: Dus het is goed dat je dat al doet!

Als het lang duurt voordat ik iets kan eten na het sporten (bijvoorbeeld omdat ik moet reizen) neem ik iets kleins en makkelijks mee, zoals een banaan. Thuis eet ik dan mijn ‘echte’ maaltijd. Anders krijg ik echt enorme honger.

Dankje voor je reactie! Die tip is handig, ga ik ook doen!