Sporten hoe vaak?

Hoi everyone! Ik wil meer gaan sporten maar twijfel beetje hoe vaak per week en hoe & wat. Mij lijken groepslessen me ook leuk. Hoe vaak sporten jullie??

Ik ben ooit begonnen bij de sportschool en wilde minimaal 1x in de week gaan sporten. Maar ik denk dat minimaal 2x per week beter is.
Sportschool is niks voor mij, ik ben zelf al 3 maanden niet meer geweest, ik heb daar de discipline niet voor.
Groepslessen vind ik wel leuk! Wat voor soort groepslessen zit je aan te denken?

1 like

Wat is je doel? Trainen doe je om iets te bereiken of te ervaren, het is geen doel op zich.

Ik trainde 6 x in de week 3-4 uur per dag, maar dat zou ik niet adviseren. Haha

Ik denk dat 3 x in de week een mooie frequentie is, wat betreft balans sociaal leven en effect. Eén keer in de week is echt te weinig, twee keer is het minimum.

1 like

Thanks allebei voor de tips! Ik ben dus net begonnen en groepslessen zoals zumba, yoga & crossfit achtige lessen lijken me wel leuk. Wil zelf iets meer in “shape” komen & betere conditie. Hoop dat ik de discipline ga houden haha. Nee 6x pw is mij te zwaar, denk dat ik ga beginnen met 2x per week en dan opbouw of schema doe.

1 like

Ik fitness zelf serieus, en voor krachttraining is het ideaal om 3 of 4x per week te gaan als je beginner bent.

Maar ook voor wat jij doet, zou ik niet meer dan 4x aanraden. Onthoudt dat je lichaam ook genoeg rust nodig heeft!

1 like

Ik sport drie keer per week en wandel daarnaast veel.

Ik denk dat 2x per week inderdaad een mooie start is om rustig op te bouwen! Zelf sport ik 3 tot 4 keer per week

2 x keer in de week is inderdaad goed om mee te beginnen, later, als je spieren wat gewend zijn aan de oefeningen en het sporten kun je dit 3 keer in de week doen.