Sportdilemma!

Hey, ik zit op atletiek, maar hier vind ik niet zoveel aan dus ik wil liever een andere sport erbij of in plaats van atletiek gaan doen.
Nu lijkt tennissen me wel wat, maar mijn probleem is; ik durf niet ergens alleen op. Dat is gewoon een ramp bij mij omdat ik niet snel contact maak en zo. En teamsporten vind ik sowieso niks dus ik ga ook niet echt op een sport waar je echt op elkaar aangewezen bent…
Nou was er een meisje uit m’n klas dat wel met mij op tennis wou, maar zij is zo van; oude kleren, ongekamd haar, geen makeup. Verder is ze wel aardig, maar als ik dan met haar nieuw ben lijkt het net alsof ik ook gelijk een sukkel ben omdat ik dan met haar omga. Oké, dit klinkt best triest.
Maar mijn vragen;
~als er iemand nieuw is op jouw sportclub, samen met iemand die ze kent en diegene ziet er niet uit, heb jij dan ook gelijk een bepaald beeld over die andere nieuwe?
~weten jullie een leuke sport wat niet met een bal ofzo is en waar je wel snel contact hebt met leeftijdsgenoten en zo?

Misschien moet ik me ook niet aanstellen en gewoon op tennis gaan, maar dan nog iets; dat meisje heeft eral opgezeten en kan het dus al een beetje, terwijl ik een ramp ben en er ook niks van af weet. En ik ben sowieso geen sportwonder… :’) Dus dan lijk ik zo slecht?

Oh shit, ik had niet gezien dat er ook een sport subforum was :’)

Maar toch, antwoorden? :grinning:

gewoon ballen hebben en alleen op iets gaan, anders maak je nooit contact met andere mensen uit je groepje als je met zn 2en bent

je had het ook aangeraden in mijn topic, dus gewoon doen! Verder is dansen wel leuk om op te gaan vind ik, want het is niet echt heel moeilijk om te leren en bij ons altijd heel gezellig.
Maar je moet eigenlijk gewoon doen wat je zelf leuk vind. Anders moet je eerst is een keer komen kijken bij tennis om te kijken of je het wel echt leuk vind.

@juul: Nou dat is niet waar. Ik maak zonder mensen erbij veel minder makkelijk contact, terwijl als een zus/vriendin erbij is durf ik wél m’n bek open te trekken. Dat is gewoon zo bij mij. Daarom ga ik liever samen met iemand ergens op, dan maak ik wel snel vrienden. ; )

Mm ja, dansen vind ik leuk, maar ik kan het niet. ;’) en we hebben op school wel eens dans gehad, en bij mij duurt het altijd redelijk lang voor ik doorheb welke kant een pasje nou opmoet en zo [ik spring naar links als iedereen naar rechts springt :’)].

Ja dan denk ik eigenlijk ook zo over die andere persoon.
Hockey? Ja 't is een teamsport maar het is heel leuk (a)

Ik zat ook eerst op tennis met m’n vriendin, het was echt grappig xD (maar alleen training, geen wedstrijden ofzo).

Als je liever met een hele goeie vriendin wilt sporten of iemand die er nog een beetje verzorgd uitziet, dan moet je of alleen of op een sport waar je vriendin op zit.

Alleen is niet heel erg, je overleeft het wel. Ik zit nu op hockey en daar kende ik eerst ook niemand en m’n vriendinnen vinden het echt een kak-sport (maar dat vinden we eigenlijk allemaal van elkaars sporten xD) maar het is leuk om nieuwe mensen te ontmoeten etc etc en als je gewoon cool blijft heb je zo friends :'D

heb ik ook wel, maar je moet gewoon een keer schijt hebben en je bek opentrekken en blij zijn en wooehooe en dan heb je vrienden : D

Moonwalk: Nee, hockey lijkt me niet tof, sowieso niet omdat het in mijn woonplaats dan echt veel trainen is, en omdat je in een team zit kun je ze niet laten zitten en móet je bij de wedstrijden zijn. Daarom doe ik liever een individuele sport. ; )
Maar wat zouden jullie denken van iemand die erzelf wel gewoon verzorgd uitziet [haha eigendunk, want zo bestempel ik mezelf dus ook] en dan met iemand die er onverzorgd uitziet? zouden jullie dan een raar beeld hebben? Of denken ‘zij is dom want ze gaat met zo’n type om’? Want ik vind dat meisje wel aardig, maar ze is verder geen vriendin ofzo.

nee zo zou ik iig niet denken. Ik bedoel: als jij wel je bek opentrekt, leuk met de rest meedoen, moet het lukken toch! Alleen zou ik dan niet 100% van de tijd met dat meisje zijn, ook weleens alleen:p

Ik vind het best wel triest dat je je schaamt voor je vriendin en aan je eigen imago denkt. Dan mag je jezelf niet eens vriendin noemen.
En als ze geen vriendin is, dan vind ik dat je haar een beetje gebruikt omdat je anders niemand hebt. Dat is misschien wel net zo erg en best zielig voor dat meisje.

OT:Je kunt misschien gaan zumba’en of dansen ofzo. Dat is wel met een groep maar geen teamsport.

@hahaMiloe: ze is indd geen vriendin en zij bood het aan? En ik denk aan m’n imago ja. Doen de meeste mensen hoor. ; )

haha jij bent precies mij.
inclusief dat ik ook op tennis wil.
of squash xd

Haha je bent net zoals mij ik durf ook nergens alleen op te gaan.
Terwijl ik nu echt deze winter wil gaan sporten want ik wil afvallen.
Ik durf zelf niet alleen naar fitness, niemand wilt mee dus ik moet wel alleen…

Gewoon op tennis gaan, met of zonder haar dat is jou keuze.
Mijn nichtje zit ook op tennis en zij zei dat je eerst alleen bent met de trainer pas na een paar lessen samen met andere gaat tennissen.

schaatsen :Z
of zwemmen, daarbij ben je helemaal solo en zwemmen is uber gezond