Sportboycot - nieuwe sanctie tegen Rusland?

Hallo allemaal,

Het is nog steeds een mogelijkheid, een sportboycot. Het kabinet vindt het maar niks maar zal er niet van dwarsliggen als het ingevoerd wordt volgens dit artikel:

“voelt er weinig voor, maar gaat niet dwarsliggen als de EU ertoe besluit. Zo ver is het overigens nog niet; een sportboycot voor Rusland is op korte termijn onwaarschijnlijk.
Minister van Sport Edith Schippers zei vandaag, voorafgaand aan de ministerraad, wat de regering erover denkt:
“Als kabinet hebben we het idee dat je juist met sport een verbinding zoekt, waar politiek buiten blijft. Maar we hechten er wel aan dat wij in Europa een lijn trekken ten aanzien van boycots, daar wordt nu over gesproken. We zullen argumenten aandragen waarom we een sportboycot geen goed idee vinden.”
Toch is “eenheid in Europa het belangrijkste”, dus Nederland zal zich voegen naar wat op Europees niveau besloten wordt, zei Schippers.
SPORTBOYCOT IS GEOPPERD, MAAR NOG VER WEG
Een sportboycot werd onlangs genoemd als onderdeel van mogelijke nieuwe sancties tegen Rusland, als straf voor de inmenging in het conflict in het oosten van Oekraïne. Het WK voetbal in Rusland (2018) kan onder de boycot vallen, wedstrijden tegen Russische ploegen in Europese voetbalcompetities (zoals de Champions League en de Europa League) en de Formule 1 die volgende maand in Sotsji moet worden verreden. Toch is het onwaarschijnlijk dat een boycot al deel uitmaakt van de verzwaring van de economische EU-sancties die voor deze week gepland staat.”

Wat vinden jullie?
Voordelen, nadelen?
Waarom wel? Waarom niet?

(Ik moet voor school een beschouwing schrijven over dit onderwerp. Ik kan genoeg nadelen noemen, maar met de voordelen heb ik wat moeite.)

Link van het artikel.

Ah kijk, had je nou niet gezegd dat het voor school was, dan kon 'ie open blijven, maar helaas pindakaas.
Dit is niet de bedoeling, wij maken jouw huiswerk niet. Dus slotje.