Sport

Verwijderd.

ff

40 min heen en terug naar school elke dag is al goede beweging, en als je daarnaast hardloopt hoef je je helemaal geen zorgen te maken. Ik kende mensen op de middelbare school die nooit sportten.

Ten eerste, sport voor jezelf en niet voor anderen. Als jij gewoon gezond eet (met wat lekkers zo hier en daar) en naar school fietst is dat naar mijn idee prima.

Ik loop drie keer per week hard (of althans, zeker twee meestal drie). En dar zien de mensen hier in de omgeving wel als een ‘serieuze’ sport. En misschien daar een tip voor, ga eens kijken bij een atletiekvereniging. Zo ben ik ook begonnen, ik was al ouder (21 ofzo) en heb mezelf gewoon ingeschreven in de beginnersgroep. Hier lopen veel leeftijden (ik ben afgelopen herfst weer opnieuw begonnen. Ik ben 25 en er zitten zowel jongere als oudere in mijn loopgroep) en het is in een groep, maar ook voor jezelf. Want we lopen dan een rondje door het bos, waar iedereen dus op zijn/haar eigen tempo loopt.

Je sport voor jezelf en niet voor anderen inderdaad. Het is tegenwoordig gewoon een hype al dat sporten. Ik sport zelf ook veel maar dat is omdat ik het ook gewoon leuk vind.
Sowieso is hardlopen gewoon voldoende. Als je zelf ook wat anders ernaast wil doen, dan kun je misschien wat proeflessen hier en daar volgen? Zo kun je kijken wat je leuk vind om te doen.

Misschien is het handig als je je niet te veel zorgen over de mening van andere mensen maakt :slightly_smiling_face: Doe gewoon wat je leuk vindt en probeer verschillende dingen uit. Je vindt zeker nog een ander hobby dan windsurfen.

Ik weet niet hoor maar ik heb sinds de basisschool niet meer op een sport gezeten en daar is nooit raar over gedaan. Ja de meeste mensen sporten wel (of bespelen een instrument als ze dat niet doen) maar boeiend?

Ik vind dat je al best wel wat beweegt. Sporten is absoluut geen verplichting, je moet dan waar JIJ je fijn bij voelt en aangezien je al naar school fietst en hardloopt lijkt me dat goed genoeg om gezond te blijven!

Ik heb nooit op een sport gezeten, maar vroeger wel bij de Scouting. Dat is sinds mijn 14e gestopt en sindsdien sport/beweeg ik een stuk minder. Af en toe wandel ik nog wat, maar geen van mijn vrienden wilt samen gaan joggen of sporten (of heel ver weg wonen) dus daardoor doe ik het ook niet. Nu ben ik 20 en ik ga vanaf nu ook wat meer sporten maar dan enkel hardlopen en wat oefeningen met de Fitify apps.

En eigenlijk zijn er bij mij op de hogeschool best wel wat mensen die niet/nooit hebben gesport of ook sinds een bepaald moment niet meer. Daardoor word je niet raar aangekeken of uitgesloten, iedereen hoort bij de groep :slightly_smiling_face: Dus maak je er niet al te druk over!