Sport schema

Kan iemand misschien mijn helpen,

Ik wil graag afvallen en zou graag een sport schema willen maken maar ik weet niet hoe ik dat moet doen. Ik wil graag gewoon thuis sporten zoals skeeleren hardlopen en op de hometrainer. Want ik heb bijna geen sportschool in de beurt en is best prijzig.

Maar waar moet ik allemaal op letten,
Hoe kan ik het beste zo’n schema maken

En hoe doen jullie het allemaal?

Groetjes xx

Waar je moet opletten, dat je genoeg rustdagen en variatie inroosterend zodat je spieren kunnen herstellen.
Verder zou ik kijken om genoeg krachttraining toe te voegen want wat je nu vooral noemt is cardio.

Ik ben nu ook bezig met een trainingsschema omdat ik mijn conditie wilde verbeteren ben ik begonnen met een start to run. Je vind er een heleboel op het internet voor beginners en gevorderde. Je kan zelfs één op je iPhone of iPod downloaden, dan zegt iemand wat je moet doen en verbeter je je conditie op een leuke manier. Elke keer dat je bent gaan lopen heb je een rustdag. Soms vul in deze rustdag in met wat kracht training. Ook deze oefening vind je op het internet, zie wel dat je een professionele website neemt zodat blessures of spierpijn worden uitgesloten. Je begint altijd met een paar oefeningen die je een bepaalde tijd aanhoud. Elke keer als je deze oefeningen herhaalt kan je ze langzaam zwaarder en langer maken.
Ze wel als je een trainingsschema maakt dat je niet te intensief begint! En rustdagen zijn verplicht! Je wilt zeker geen blessures oplopen
Veel succes

Okee dankjewel mieke voor je advies. ik ga de app is downloaden kijken of het wat is, maar zo te horen is het wel een interessante app

groetjes Emmily

Graag gedaan! Ik gebruik niet echt een app, maar als je op je computer naar deze website (http://www.start-to-run.be/forum/muziek-f8/hier-een-download-link-voor-evy-t2269.html ) gaat en daar op die link klikt krijg je de loopsesies van evy gruyaert! De bestanden worden normaal gezien op je iTunes geplaatst en die kan je dan synchroniseren met je gsm. Als dat niet werkt zijn er zoizo nog wel goede apps voor te lopen x

ook bedankt denna!