Sport om rug te trainen

Hoi :slightly_smiling_face:

Ik heb een rugprobleem (scoliose) en moet een sport gaan doen waarmee ik mijn rugspieren goed kan trainen, dit aangezien ik een prothese draag en daarmee mag afbouwen zodra mijn rugspieren sterk genoeg zijn.
Ik wilde eigenlijk bij mijn zusje op ballet: zij heeft hetzelfde probleem en bij haar werkt ballet heel goed. Ik ben een keer mee geweest maar heb gemerkt dat het niet iets is voor mij.
Ik wil heel graag een sport die ik leuk vind, omdat ik de komende jaren m’n spieren moet blijven trainen. Paardrijden gaat er niet van komen volgens mijn moeder, zwemmen vind ik niets aan en ballet wordt dus waarschijnlijk ook niks. Zit één van jullie misschien op een sport/weet iemand een sport waarmee je je rugspieren ook redelijk traint?

Alvast bedankt!

Hmm, ik heb zelf ook scoliose en en ik zit op korfbal.
Tijdens het sporten heb ik er niet veel last van.

Misschien kan je het aan een fysiotherapeut oid vragen?

Ik studeer fysiotherapie, ik wil anders ook wel aan mijn leraren vragen.
Kan je niet fitnessen om je rugspieren goed te trainen?
Bij een sportschool zijn vaak wel goede apparaten daarvoor.

een dubbelpostje.

bedankt voor je/jullie reacties :]

Ja, ik fitness al 1x per week, nu alleen nog cardio maar ik wil ook gaan vragen om een programma voor m’n rug. En fysio doe ik ook 1x per week, mijn therapeute raadde ballet aan, zwemmen, etc. Ik ben ook van plan 1x per week bij m’n zusje een soort moderne dans te gaan doen, maar omdat ik eerst eigenlijk ook twee keer per week wilde balletten, lijkt dat opeens zo weinig; ik wil zo graag van die prothese af :p.

Lief dat je het wilt vragen aan je leraren!

Tennis

Daar ben ik juist mee gestopt omdat het nogal een belasting was voor mijn rug :].

Ga gewoon met mij mee zwemmen! Ik weet dat je niet van zwemmen houd maar het is zo goed voor je rug!
En voor de rest zal ik je altijd steunen, en hoop ik dat je snel van je ‘stalen buikspieren’ af bent !!! :]

Ik heb vaak pijn in mijn rug (meerdere keren in de week), denk dat ik er maar eens naar de dokter mee moet gaan. Helpen sporten om je rug te trainen ook echt? ik kan me er weinig bij voorstellen dat dat echt verandering geeft.

dankje furm, hvj ntb XD

@heleboelnummers: ja, ik heb een tijdje een soort fitness gedaan in het zwembad waar welgeteld één oefening bij zat voor je rug. Na een aantal weken merkte ik al verschil, je rug wordt er echt sterker door :].

ik heb ook scoliose en ik ga zwemmen en pilates.
pilates moest ik speciaal voor mijn rug gaan doen
en sinds ik pilates doe is het niet echt meer erger geworden (:
en je krijgt er buikspieren van (y) ;p

Zwemmen is heel goed voor je rug.

zwemmen, mijn zus heeft dit ook en is daarom ook gaan zwemmen, en ik ken er meer die daarom zijn gaan zwemmen :wink:

Ik weet het niet sorry *nutteloos*
is paardrijden niet goed?
en idd zwemmen en pilates

ik heb het ook en zit nu op cesar therapie. en ik moet oefeningen met een bal doen en zo en het lijkt op yoga/groepslessen bij fitness (kom niet op de naam)

inderdaad.
Ik moest ook fitnessen voor de spieren in mijn rug.