Sport ik teveel?

Op het moment sport ik tussen de 18 en 20 uur in de week. Ik val gigantisch af door al dit sporten en ook omdat ik niet goed eet. Ik heb geen verstoord zelfbeeld of zo, het lukt me gewoon niet te eten. Nu vroeg ik me af, waar ligt bij jullie de grens om nog gezond bezig te zijn met sport? Volgens mijn ouders sport ik veel te veel, maar ik vind het zelf eigenlijk nog wel mee vallen…

Dat is inderdaad wel veel, maar ik weet niet waar voor jou de grens ligt. Waarom sport je? Omdat je af wilt vallen? Of omdat je het leuk vindt?

Als je zoveel sport en zo weinig eet dat je er gigantisch door afvalt, dan gaat er toch iets niet goed en zou ik daar zeker wat aan doen.

Wow! Wat voor sport doe je dan?

Ik doe een sportopleiding, mijn sportvakken daar zijn: Judo, fitness, voetbal, zwemmen, turnen, badminton en spelvormen.
Daarnaast doe ik aan wedstrijdzwemmen en paardrijden. En ik doe het voornamelijk voor de lol, maar ook een beetje om goed in vorm te komen. Echt afvallen wil ik niet (is ook niet nodig), maar ik wil het wel wat strakker.
@Phaedra Ik wil misschien naar een dieëtiste gaan, aangezien ik continu propvol zit en echt niet meer kan eten.

Je sport veel, maar niet té veel. Ik sport 12 uur per week veel minder.
Maar ik zit elke dag een uur op mijn fitnessapparaat. 3 uur per week gym op school & 2 uur tennis :slightly_smiling_face: