Sport die niet tè belastend is

Hoi dames,

Ik heb een klein vraagje. Ik heb al een hele poos ‘zwakke’ spieren en ik heb sinds kort ook last van botontkalking. Dit gaat binnenkort wel weer opknappen, alleen dit heeft wel tijd nodig. Omdat ik hier last van heb, heb ik afgelopen jaar vrij weinig tot niet kunnen sporten. Omdat het nu weer beter zou moeten gaan, volgens de dokter, wil ik wel weer gaan sporten, alleen dan niet een hele erge zware sport waarvan je last krijgt van je spieren of waarbij je spieren intensief moet gebruiken. Dus, weet iemand misschien iets? (wat je ook gewoon thuis enzo kan doen)

Misschien zwemmen? Niet dat je dat thuis kan doen maar het is heel weinig belastend. Thuis zou ik eigenlijk alleen workout-filmpjes weten, ik ken nauwelijks iets anders wat je gewoon binnen kan doen.

yoga!
Dit heb je in heel veel verschillende soorten. Van de mindfullness ‘uitademen door je voeten’ yoga (weinig beweging, veel gedachtes) tot poweryoga. En natuurlijk alles wat daar tussenin zit. :wink:
Ik zit zelf nu al een tijdje op yoga, een redelijk actieve variant (maar net geen poweryoga) en ik vind het geweldig. Je gaat je er echt beter van voelen. Je komt lekkerder in je lijf te zitten, leert je te ontspannen, wordt je bewuster van je lijf, bouwt wat spiermassa/conditie op en wordt er lenig van!

blaas een ballon op en ga daarmee spelen. Of met een bal tegen muur gooien buiten

Hiking (intensief wandelen, dus) en zwemmen.

Jij begint mij steeds meer over te halen op yoga te gaan =’) haha

Zwemmen :slightly_smiling_face:

Yoga of tai chi. In beide heb je verschillende vormen.

Zwemmen! Hier krijg je het minst last van spieren! Omdat je gewichtsloos bent zegmaar. Anders kan je workouts proberen van 10 minuten ofzo. En dat je dat steeds beetje bij beetje opbouwt. Zo hoef je niet alles steeds te volgen.

Ga op een vechtsport, je gebruikt wel je spieren, maar je hoeft geen intensieve conditietrainingen te doen.

Ik zou zeker niet op karate gaan, daar zit ik namelijk op en daar belast je al je spieren. En intensieve conditietrainingen zijn er zeker wel, maar misschien is dat bij een andere vechtsport minder. Ik denk dat yoga je spieren niet echt al te veel belast. Dat zou je wel kunnen proberen? ;’)

Pilates mischien?
Ik doe dat elke ochtend sinds kort… zonder hard te werken mooi resultaat!