spookverhaal met houtenbeen...

heey!!
mijn zusje gaat een slaapfeestje geven en toen vroeg ze mij of ik een paar spookverhalen wou vertellen…
ik ken/kon een verhaal maar ik weet niet meer hoe het helemaal ging… duss ik hoopte dat jullie mij konden helpen(A) ik heb al het hele internet afgezocht maar ik kon niets vinden…
oke dit is alles wat ik nog weet: Het ging over een hele rijke man, maar hij was heel gierig dus hij wilde niets delen met zijn familie. op een dag verloor hij 1 van zijn benen en hij kreeg een houten been. Een paar jaar later bleek dat hij snel zou sterven en werd hem gevraagd wie hij hoeveel geld wou geven. maar hij was zo gierig dat hij niemand iets van zijn geld wilde geven, dus hij smolt al zijn goud en geld om in een houten poot dat hij ook schilderde met houtprint enzo dus het leek net echt. toen de man stierf werd hij begraven en zijn familie ontdekte dat zijn poot niet van hout maar van goud was. ze pikten zijn poot en verder weet ik het niet meer…

sorry dat het een beetje lang is…
bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Nee, die ken ik niet sorry :slightly_smiling_face:
ik ken wel een ander met een houten been
die is ook best vet xD

Een man zit in de bar, met een bochel op z’n rug. Het wordt laat… uiteindelijk is het al over 12 uur, hij besluit maar naar huis te gaan. Hij rekent af en vraagt aan de barman de kortste weg naar zijn huis. Dan ontdekt dat hij langs een kerkhof moet!

Een beetje angstig loopt de man op het kerkhof. Ineens hoort hij een bulderende stem: WAT HEB JIJ DAAR OP JE RUG?
een beetje angstig stamelt de man ‘‘een b-bochel’’
HIER DIE BOCHEL
roept de geest, en neemt heb zijn bochel af.
De man is blij en loopt zonder pijn terug naar huis.
De volgende dag zit ie in de bar en vertelt vrolijk het verhaal aan de barman. Maar er zit een andere man in de bar, met een houten been, die het heeft gehoord en denkt ‘‘hmm als ik over het kerkhof ga neemt ie misschien mijn houten been weg en kan ik normaal lopen!’’ na sluitingstijd gaat de man naar het kerkhof… ineens hoort hij een bulderende stem
WAT HEB JIJ DAAR OP JE RUG?
Hij schrikt. ‘‘N-niks’’ stamelt hij
HIER HEB JE EEN BOCHEL!
en de geest plantte een bochel op de rug van de arme man met de houten poot.

@cair, ghehe die is leuk:P jammer dat je het verhaal niet kent maar bedankt

hahaha, die is idd leuk xD
En die van Mily3105 ook wel eens gehoord, maar toen was ik 10 ofzo xD

oh ja dat ken ik wel! maar niet precies meer.
het ging verder dat je hoorde:
“waar is m’n been.” en toen hoorde je voetstappen ect.
en dat de hele tijd in dat huis.
verzin er gewoon verder iets engs bij.
en neem iemand mee die de hele tijd (ongezien) “waar is mijn been…” zegt en voetstappen doet.
ik vond het altijd heel eng haha. XD

oooooh, ja die ken ik wel geloof ik ik weet ook niet meer helemaal precies hoe die ging.
Maar dat familielid had dat gouden been gestolen, en toen snachts hoorde je pok,pok,pok alsof iemand met een houten been liep, en toen was dat familie lid helemaal bang.
en toen riep die geest: wieeeee heeeft mijn gouden been?
wieee heeft mijn gouden been?
en dan hoorde je het gepok op de trap en dan hoorde je de deur kraken
en dan moest je degene aan wie je het vertelde zo laten schrikken met: JIJ MISSCHIEN?!

ja idd! Toen het mij werd verteld, was dat in een slaapzaal. en de gast die het vertelde zat op zo’n stapelbed. en bij dat JIJ MISSCHIEN sprong hij dus op ons af. ik vond het zoo eng!

aah jaa zo was ie!!!
heel erg bedankt allemaal!!!:smiley: