heyy, ik heb wel wat tips voor je !
Wat kan helpen is door eerst gewoon 1 op 1 gesprekken te beginnen of op kleine groepjes af te stappen. Ik denk dat je bij grote groepen (of drukke mensen soms) wat overschaduwd kan worden, en juist dicht klapt. Het gesprek kan dan als het ware ook zonder jou op gang blijven en ben je niet verplicht wat te zeggen. Terwijl dat bij een 1 op 1 gesprek wel is.
Wat ik verder zou doen is gewoon tegen iedereen vriendelijk zijn, tegen iedereen hallo zeggen, complimentjes maken, maakt niet uit wie het is, een populaire of een gepest iemand maakt niet uit. En gewoon standaard gesprekjes beginnen over de toets die je net had etc.
wat trouwens het geval is dat het ook een beetje aan de persoon ligt waarmee je praat, als het met iemand heel goed klikt zul je merken dat je een stuk spontaner bent dan dat als je met iemand bent waar dat niet geval is. Daarom ben ik het ook niet helemaal eens met wat kirby zegt. Dat je met drukkere mensen omgaat hoeft totaal niet te betekenen dat jij dat ook meteen bent
Als je met wat stillere mensen bent waarmee het goed klikt ben je alsnog een stuk spontaner dan als je met drukke mensen waarmee het niet klikt. En andersom natuurlijk ook.
Probeer dus je op zoveel mogelijk mensen te richten, en te kijken waarbij jij je het beste voelt. En daar verder mee gaan zegmaar
ik hoop dat je hier wat aan hebt !! xx