Sponsoracties Uganda

Heei iedereen! :slight_smile:
Ik ben Hester, 15 jaar en ga in de zomervakantie ontwikkelingswerk doen in Uganda.
Dit doe ik via de organisatie ‘‘Worldmapping’’
Al sinds dat ik een jaar of 11/12 ben, wil ik super graag naar Afrika toe en door Worldmapping gaat deze droom werkelijkheid worden!
We gaan er voorlichtingen geven, helpen in lessen met huiswerk etc, helpen bij 3 lokale projecten, activiteiten middagen organiseren voor de kinderen etc etc. Oftewel: supergaaf dus!!

Nu komt het,
Ik heb namelijk geld nodig, en niet zo’n beetje ook.
Het is de bedoeling dat ik ongeveer 2000 euro aan de expeditie zelf betaal (kosten voor de vlucht, verblijf, voedsel, begeleiding etc). Ik weet dat het erg veel is, maar ik heb het er echt voor over aangezien dit echte een droom voor me is.
Ook moet ik een visum hebben voor Uganda, een paspoort aanvragen, vaccinaties betalen en een reisverzekering afsluiten. Dit alles kost natuurlijk mega veel geld, oftewel een totaal bedrag van bijna 2500 euro.

Nu is mijn vraag dus, weten jullie nog orginele sponsoracties?
Ik krijg veel dingen te horen als vastenacties, sponsorlopen en dat soort dingen, alleen hoe zet je dat op touw? Ook krijg ik aan de deur verkopen veel te horen, alleen mag dat officieel wel?
En weet iemand een makkelijk iets, bijvoorbeeld om te maken, waar veel winst uit te halen valt?
Alle ideeën zijn welkom, ook dingen die ik niet genoemd heb, heel graag zelfs! :bowing_man:
Alvast bedankt

Ontzettend gaaf! Ik ben met een grote groep in 2008 naar Zuid Amerika geweest voor ontwikkelingswerk en inmiddels ga ik volgend jaar voor de 3e keer :wink:
Wij hebben echt heel veel geld op gehaald toen dus als je meer wilt weten moet je maar even een note sturen.

Ik heb je eventjes genote :upside_down_face:

Vrienden van mij hebben dat ook gedaan, ik zit even heeeeel hard te denken wat voor acties ze hadden… In ieder geval oliebollen verkopen :’). Voor de rest weet ik het niet meer, zal het eens vragen.

Als je het weer weet, zou je het dan willen sturen haha? :bowing_man:
Xx