spoelworm?

ik heb even een anoniem account want dit is nogal beschamend.
ik heb al sinds mijn jeugd last van aarsmaden, ik ben hier ook heel gevoelig voor en krijg dit soort dingen snel.

nu laatst kwam ik er achter dat ik een grote ‘worm’ wat waarschijnlijk een afgebroken stukje was, denk aan 2 cm, in mijn ontlasting zat, en ik vraag me af wat dit is. Hij was wit en had ronde punten, maar zoals ik al zei was die waarschijnlijk afgebroken.
ik ben meteen gestart met wormen kuur, mebendazol, 1 's ochtends en 1 's avonds maar dit is toch een spoelworm? want mebendazol is best gevaarlijk en daar mag je geen overdosering van innemen maar als dit geen spoelworm is mag ik niet 2 tabletten op een dag. wat denken jullie dat dit is en zijn meerdere meiden die dit hebben gehad?

geen last van maar up voor jou.

wacht, heb je zeg maar veel wormpjes in je poep of was dit er maar 1?

nouja het zat niet in m’n ontlasting ik stond onder de douche en toen kwam er eentje uit zeg maar… gewoon kruipend… oke dit klinkt zo stom maargoed.
het was er op dat moment maar een.
toen heb ik direct die kuur gestart en sindsdien ben ik geen worm meer in m’n ontlasting tegen gekomen, wat ik best raar vind want door die kuur gaan ze dood en moeten ze juist in je ontlasting komen maar dat was niet zo maar het zou toch ook gek zijn als er maar 1 worm was?

eet je veel rauwe dingen? daar krijg je toch ook wormen van??

Ben je al naar de dokter geweest? misschien moet je dat namelijk doen. Dat is het veiligst, en het zekerst

nouja ik ben opzich wel bekent op het gebied van worminfecties want ik heb wel vaker mebendazol geslikt, ik bijt nagels dus daar kan het aan liggen, ik heb ook best veel huisdieren en ben niet altijd even hygiënisch maar dat is nu wel verbetert sinds dit is gebeurt… dus opzich zou ik gewoon die kuur af moeten maken denk ik.

Hm toch denk ik dat je even naar de dokter moet ivm dat je niet zeker weet of het wel een spoelworm is, maar ik heb er geen verstand van :stuck_out_tongue:

ga naar de dokter voor alle zekerheid zou ik zeggen

Ga even langs de dokter. Teveel mebendazol is niet goed, en kan ook van invloed zijn op je hormoonhuishouding, wil je ook niet!
Overigens, honden en katten hebben hun eigen parasieten, dus kleine kans dat je het daarvan hebt. Nagelbijten is overigens echt niet aan te raden als je er al last van hebt, dus probeer daar in elk geval mee te stoppen.
Sommige mensen zijn er nou eenmaal heel gevoelig voor, dat is klote, maar er is niet echt iets aan te doen…

Mebendazol is niet gevaarlijk hoor. Wordt verder niet opgenomen door de darmen/lichaam, maar werkt specifiek alleen op de wormpjes. Voor spoelworm moet er ook niet 1 dag mebendazol ingenomen worden, maar meerdere dagen.

Je hebt je alleen over een stukje worm? Als je een stukje worm in je ontlasting, kleding etc hebt duidt dat meer op een lintworm. Een lintworm laat namelijk stukjes los(beetje wit/gelig en kan op een rijstkorrel lijken) van ongeveer 3 a 4 centimeter. Met een lintworm moet je naar de huisarts en mebendazol helpt ook niet altijd bij een lintworm. Dus ik raad je aan om die te bellen.

^ kudos voor je signature! Net zo irritant als mensen die ineens ‘hij wilt’ zeggen. Het is hij wil, thanks very much! Spread the word :wink:

En je hebt gelijk over de lintworm, welke je overigens wel van huisdieren kan krijgen!

Ik zou gewoon even de dokter bellen en vragen om advies. Misschien hoef je helemaal niet langs te komen… Maar kan hij je wel vertellen wat je er tegen kunt doen. En waar het misschien door komt? Bepaalde voeding o.i.d.