Spoeling?

Hay,

ik heb uitgroei, en het is echt vreselijk, maar de kleur die nu komt is heel vies doffig en saai, lijkt net op grijze aarde van de grond, lelijk dus. En de kleur die nu weg gaat is blond… Maar het ziet er nu heel lelijk uit en ik wil er wat tegen doen, maar mijn moeder zit telkens ja ja in de zomer wordt het wel blonder en nee je mag geen spoeling/verf. Maar ik wil er nu echt wat aan doen want het is net alsof er een bak aarde over mijn hoofd heen is gegooid! Weet iemand wat ik het béste kan doen? xxxx

Niet naar je moeder luisteren en het gewoon doen.

Ja gewoon een spoeling nemen, je kan toch niet zo rond blijven lopen!

Spoeling doen, is niet zo slecht voor je haar als permanente verf.

weet trouwens n iet hoe erg het is maar toch… als jij je er niet prettig bij voelt moet je er iets aan doen.

Oke en dan direct de volgende vraag:

wat is een goede spoeling? En hoelang blijft die zitten en hoeveel kost die?

-

Hier loop ik echt al een half jaar mee, schaam me helemaal dood!

Een spoeling is een verf die dus niet permanent is, deze gaan er meestal na 24 wassingen uit, maar dat verschilt. Dus kan je het beste even op de verpakking kijken.
1 tip, als je iets hebt gekocht en je moet 2 dingen bij elkaar mixen, heb je dus GEEN spoeling, dingen die je moet mixen zijn NOOIT een spoeling.

Ohja, doordat het niet permanent is, is het dus veel minder schadelijk voor je haar.

haha woo , ik heb zelf ook een spoeling gedaan er stond op dat het eruit ging na 30 wasbeurten maar ondertussen zit het er al een jaar in.

Ik zou zelf een spoeling nemen! Ik vind uitgroei écht niet mooi, en meestal al helemaal niet wanneer je van nepblond naar je natuurlijke kleur gaat. Je moeder heeft wel gelijk dat het in de zomer weer blond wordt, maar dat duurt nog wel even en voordat 't zomer is is jouw spoeling er alweer uit. Een meisje uit mijn klas verft haar haar al 2 jaar blond en ik vind 't er eerlijk gezegt niet mooi en heel nep uit zien wanneer zij uitgroei heeft.
Succes! :slightly_smiling_face:

Hieruit begrijp ik dat je uitgroei donkerder is dan je andere haar? Je kan je haar niet lichter maken met een spoeling…

Nou er is dus ooit wat mis gegaan met een thuiskapper met verf, het was gewoon GEEL inplaats van blond… Ze had er te weinig spul van iets ingedaan, ze heeft heel erg spijt en vind het heel erg maar oke, dat ter zijde. Maar nu is die gele kleur dus dat blonde onderin, en mijn uitgroei is dof bruinig… Dat gele is nu wel minder maar je ziet het nog steeds…

Nou dan moet je sowieso permanente verf gebruiken, want je haar lichter maken met spoeling kan niet.

Zijn er dan winkels waar je zelf spoelingen kunt kopen?

^ Kruidvat, DA, Etos etc.

Serieus? Ik kijk heel verf bij haarverf, maar heb nog nooit spoelingen gezien. :’)

GEEN en ik herhaal absoluut GEEN spoeling bij de kruidvat kopen! Bij de kapper vroegen ze me hoe die ‘‘balkjes’’ van ook uitgroei in me haar kwamen en ik vertelde dat ik een ‘‘spoeling’’ van het kruidvat had gebruikt. Hun antwoord: Als je spoeling wilt doe dit dan gewoon bij de kapper, bij de kruidvat is het allemaal verf ook al staat er verf op!! Ze doen dit omdat ze eigenlijk geen spoeling mogen verkopen maar het er wel zo neer zetten en dat het vervolgens verf is. Daardoor ook mijn uitgroei. Dus als je iets laat doen ga alsjeblieft naar de kapper toe voor je eigen bestwil :wink: