Spoedcursus autorijden.

Hello.

Ik vraag me af of er hier mensen zijn die een spoedcursus autorijden gedaan hebben, dus in 5, 8 of 10 dagen.
~ Hoeveel ervaring had je?
~ Hoeveel was je totaal kwijt?
~ Bij welke rijschool heb je dit gedaan?
~ Zou je het aanraden / is het je goed bevallen?

Dit vraag ik, omdat in september mijn theorie verloopt. Ik heb hem gehaald omdat ik met mijn vriend meeging zodat hij hem zou halen. (Hij was al twee keer gezakt.)
Ik had dus niet gedacht dat ik hem direct zou halen. Maar dat bleek wel het geval. Nu heb ik nog twee maanden om mijn rijbewijs te halen, maar ik vraag me af of dit ook echt mogelijk is. Ik hoor vaak dat ik wel het inzicht heb en ik weet ook meer van de regels enzo dan mijn vriend. En als hij inparkeert vertel ik hem wanneer hij moet beginnen met draaien. Hij weet het wel, maar moet daar dan meer moeite voor doen en langer over nadenken. Verder heb ik nog nooit in een auto gereden of iets dergelijks.

Dus, iemand die mij kan helpen? (:
Alvast bedankt!

Geen ervaring.
Upjee!~
Ik denk wel dat het mogelijk is, als je de nodige intelligentie hebt (&zo te lezen heb je dat wel). :'D

Ik heb het zelf niet gedaan, maar ken wel mensen die dat wel hebben gedaan. De één vond het handig, de ander niet.

Ik zou gewoon een keer een proefles nemen bij een rijschool, zij kunnen je dan daarna wel vertellen of ze denken dat het geschikt is voor jou.

Ik heb wel van iemand gehoord dat hij het in 3 weken had gedaan. Niet in 10 dagen.

Mijn neef heeft dit gedaan, maar die reed ook al heel vaak in tractors enzo.

M’n nicht heeft het gedaan in 2 weken. Ik weet alleen niet precies hoe.
Ik ben nu ook 3 weken bezig met autorijden en wou ook een spoedcursus van een paar weken, maar doordat ik mijn theorie pas over 3/3,5 week kan halen, wordt het niet echt spoedcursus. Ik had m’n 1e week elke dag les en ik had best zo door kunnen gaan alleen dan zijn m’n lessen te snel op voor ik m’n theorie heb.
Je moet gewoon ergens een test gaan doen, vertellen dat je je theorie al hebt en je rijbewijs snel wil halen en dan kan diegene kijken hoeveel lessen je nodig hebt.
Dan kijk je hoeveel tijd je hebt en prop je zo veel mogelijk lessen in een dag/week.
Moet er wel een instructeur zijn die ook veel tijd heeft. Je examen moet ook aangevraagd worden door hen. Dus je moet het maar bespreken met een rijschool.
Zelf autorijden is wel heel wat anders dan naast iemand zitten en tips geven.
't is wel heel handig dat je je theorie al hebt.

Mijn broer heeft een spoedcursus gedaan bij de anwb. Hij had wel iets ervaring omdat hij ook scooter heeft gereden, dan heb je toch meer een idee van de regels etc. Hij heeft er geloof ik in totaal tussen de 10 en 12 dagen over gedaan en het is hem erg goed bevallen. De exacte prijs weet ik niet meer maar was volgens mij rond de 2200 euro.

Een vriend van mij doet dat via de anwb
Misschien kun je op hun site kijken?

Een vriend van me heeft dat binnen 5 dagen gedaan. Die heeft nu mooi z’n rijbewijs op zak! Lijkt me ideaal haha:). Er kleven natuurlijk wat nadelen aan, maar zo haal je wel snel je rijbewijs. En je bent ook goedkoper uit als het goed is?

^ Qua prijs maakt het niet uit, ik ben in totaal zo’n 1500 euro kwijt

• ik doe het niet in een paar dagen ;p

Ik heb een collega die heeft zijn rijbewijs ook in 2 weken gehaald. De prijs is ongeveer hetzelfde als ‘gewone’ lessen. Het is dus mogelijk, maar het lijkt me wel pittig om autorijden zo snel onder de knie te krijgen.
Veel succes!

Welke nadelen?

Voor zover ik weet is dat juist niet het geval. Dat dat alleen maar een fabeltje is.

Het is helemaal niet duurder. Je betaald per les.

Ik heb op verschillende sites gezien dat de kosten van een spoedcursus precies hetzelfde zijn als van de normale lessen.

Ik zag laatst ergens op internet zo’n pakket, in 3 weken je rijbewijs voor 1200 euro ofzo. Was dan incl theorie en praktijk wel, maarja, zijn vast ook andere pakketten. Gewoon even googlen?

Ja, ik weet wel dat het er is, dat is het probleem niet. Ik vraag of er mensen zijn die er ervaring mee hebben, zodat ik kan kijken of het wel of niet handig is. xD

Ik heb er zelf geen ervaring mee, ik heb gewoon lessen genomen tot ik het kon. En ik betaalde per les, dus per uur of per anderhalf uur.

Mijn ex heeft een soort van spoedcursus gedaan, hij had heel snel zijn rijbewijs maar al in de 1e week achter op een andere auto gereden. Het is dus maar net wat je wilt, ik geloofde namelijk dat dat ongeluk is gekomen omdat hij een spoedcursus had en sommige dingen maar 1 keer heeft geoefend.
Waar ik heb gelesd moest je alles wel 10 keer goed doen voordat zij pas tevreden was. En 1 keer goed doen was dus niet genoeg.

vriendin van me heeft in 6 dagen rijbewijs gehaald, maar ze reed al in tractors etc

Oh even een halfofftopic vraagje, hoe lang is zo’n theoriediploma geldig? Een jaar ofzo?