Spoed: snel hulp nodig, iphone gebruikers opgelet!

Ik heb een iphone 4 (gejaibreakt) op marktplaats staan omdat ik er gewoon niet mee overweg kan.
Nu komen er om half 8 mensen voor kijken.
Alleen mn probleem is.
Ik weet al dat ik een galaxy s5 wil kopen maar ik wil dus alles foto’s, filmpjes,apps,berichten,contacten enz.) bewaren en ze dan op mn galaxy s5 zetten (deze heb ik overigen nog niet gekocht)
ik kan het dus niet gelijk over zetten en ben heel bang dat ik wat kwijt raak.
Ook heeb ik geen idee hoe ik al mn contacten op mn simkaart kan zetten en al mn apps en fotos op de pc.
Kan iemand me aub uitleggen hoe dit moet?
ik heb namelijk al een jaar geen update meer gedaan omdat de jailbreak dan weg ging en dus ook mn tomtom die bij de jailbreak hoorde.
mn vriend heeft ook een iphone met jailbreak en toen hij m ging updaten was alles weg!
ik snap ook niet echt dat als ik alles op bijv de appstore zet en ik koop een samsung die dat niet heeft, dan kan ik het toch niet over zetten?
Mijn vraag is dus nu:
hoe zet ik alles op een pc zodat ik het op mn samsung kan zetten zodra deze binnen is?
hoe zet ik al mn contacten op mn simkaart?

Ze komen al over een uurtje dus ik moet het snel weten.
Hopelijk zijn er meiden hier die het wel weten want ik ben echt een iphone kneustje :hammer:

via itunes

sorry maar ik heb snap niks van een iphone :flushed:
Kun je miss uitleggen hoe ik alles tegelijk over zet?

gaat niet allemaal tegelijk lukken. Gewoon je iphone op je laptop aansluiten, itunes openen en dan wijst het zichzelf wel redelijk.

weet iemand hoe ik mijn contacten nu nog kan overzetten naar mn simkaart?
kan t nergens vinden op mn iphone ne de pc niet :hammer: