SPOED Na 2 jaar stoppen met mbo niveau 4 dierverzorging

Heehallo :slightly_smiling_face:

Ik ben een studente van 18 jaar en heb nu een halve opleiding achter de rug. Dierverzorging niveau 4, een 4-jarige opleiding. Ik ben een grote dierenvriend en altijd volhardend geweest in wat ik wilde. Werken met dieren is mijn droom dus gaat het gebeuren ook.

Nu heb ik na wat gesprekken gehad te hebben besloten dat ik toch wil stoppen met de opleiding. De opleiding zelf is voor mijn gevoel waardeloos. Met het diploma kun je aantonen dat je niveau 4 capaciteiten hebt, that’s it. In de diersector kom je er niet veel verder mee. Ik wil een andere opleiding gaan doen zodra deze weer starten. In de tussentijd wil ik doorgaan met mijn rijlessen, mijn rijbewijs halen en in die tijd heb ik verzekerd een fulltime baan bij mijn huidige werkplek.

Nu wil ik alleen de 2 jaar die ik heb gedaan niet weggooien. Ik heb me namelijk het apezuur gewerkt, heel erg zitten stressen en heel goed geleerd om de, ook nog bovengemiddelde punten te halen die ik de afgelopen 2 jaar behaald heb. Alleen wat zijn dan mijn opties?

Ik hoop dat iemand mij hier meer oer kan vertellen. Mijn ouders, omgeving en ik zelf kom er totaal niet uit…

Alvast bedankt, ook voor het lezen! :slightly_smiling_face:

Kan je meer uitleggen wat je precies wilt, of wat voor een opties je verwacht? Geef eens voorbeelden?

Misschien dat bepaalde dingen vrijstelling kunnen geven bij een nieuwe opleiding.
Het andere wat je zou kunnen doen is toch de opleiding afmaken en doorstromen naar HBO

Ik heb gevraagd of ik een niveau 3 diploma kan krijgen, dat was een optie. Maar as ik erover nadenk, heb je tegenwoordig een niveau 4 diploma nodig willen ze je überhaupt een kans geven in de maatschappij…

In de tijd dat ik aan een andere opleiding begin zijn we al zo’n jaar verder, verwacht ik… Zou ik dan nog vrijstelling of iets vergelijkbaars kunnen krijgen?

De opleiding zelf wil ik niet afmaken :slightly_smiling_face: