SPOED HULP! Puistjes

Hi Hi

Ik heb de laatste tijd last van jeugdpuisjes, en nu word het steeds erger! Ik heb al veel dingen gedaan maar het helpt niet! Wat kan ik doen om ze weg te krijgen?
P.s ik maak m’n gezicht elke dag schoon met water

Goed je huid reinigen.

Ik gebruik al een lange tijd Tea Tree Water van Lush en ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit meer last heb van pukkeltjes of whatever. Maar huidproducten verschillen dan ook per persoon.

Eens met patricia, daarnaast zo min mogelijk aan je huid zitten. Laat je puisten gewoon met rust, ze gaan van zelf weg. Dus ook niet gaan krabben, anders krijg je allemaal littekens. Ik heb heel erg last gehad van puistjes, allemaal opengekrabt en ik heb daarna aan de medicijnen gezeten om het allemaal weg te krijgen. Daarnaast geen rotzooi op je gezicht smeren waarvan ze zeggen dat het werkt, laat je huid gewoon helemaal met rust en je zult zelf zien dat het wegtrekt. Bij deze: ik heb benzoylperoxide gebruikt, het werd alleen maar erger. Verwchilt per persoon, maar geen risico’s nemen is neter. Het is je leeftijd, dus accepteer het gewoon.

Ik gebruik 1 keer per week gezicht scrub van Rituals. Het scrubben van je gezicht kan heel erg helpen. Ik smeer mijn gezicht daarna altijd in met Nivea Soft crème, daar wordt je gezicht heel zacht van. Bij mij helpt het iig wel. Helaas verdwijnen de puistjes natuurlijk niet helemaal en komen ze uiteraard terug, maar dan zullen het er wel al minder zijn dan eerst.

De gezichtsborstel van de kruidvat heeft mij erg geholpen! Daarnaast kan het ook komen door een verandering in je dieet. Bij mij kwamen de jeugdpuistjes toen ik op mezelf ging wonen. Ik dacht altijd dat ik qua dieet hetzelfde at en dat er niks was veranderd, maar twee weken geleden bedacht ik me dat ik veeeel meer melk ben gaan drinken. Mee gestopt en sindsdien een gave huid :slightly_smiling_face:

Water drinken. Heel. Veel. Water drinken. Ik had ook altijd puistjes en ben mezelf gaan forceren om toch echt anderhalve liter water te drinken en het heeft zo’n verschil gemaakt.

Sinds ik minder zuivel eet heb ik er minder last van. Ongezonde dingen ook echt vermijden (zoals vettige snacks e.d.)

Jeugdpuistjes worden deels veroorzaakt door hormonen dus je kunt het niet geheel oplossen. (Tenzij je aan de pil gaat/iets van de huisarts krijgt). En sowieso moet je ook een goed reinigingsproduct gebruiken, alleen water is niet voldoende. Zeker niet als je makeup draagt!

Zo min mogelijk make-up :slightly_smiling_face: en goed reinnigen als je gaat slapen. Je hebt ook gewone zalfjes die verzorgend voor je huid zijn. Niet veel vettig eten eten.

Je kan bij de action: Pure skin anti spot cleansing wipes halen. Van essence, het zit in een blauwe verpakking, dit heeft mij heel erg geholpen puistjes te verminderen. Gebruik dit alleen echt niet bij je ogen en mond maar echt op je gezicht

Ik reinig mijn huid met rozenwater maar ik zie er niet echt verandering in.
Ik draag geen make-Up
Ik eet niet echt vettig
Ik ga De meeste dingen uitproberen! Thnx voor jullie tips! :wink:

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-amp-hair/het-algemene-puistjes-amp-acne-topic-127663.html

In dit topic kun je vast iets vinden dat je helpt.