Spoed aanvraag voor paspoort, ?

hoi,
Ik zou dit jaar eigenlijk niet op vakantie gaan, maar mijn moeder belde me gistere dat haar vriend(die daar met zijn kinderen op een camping zit) had gevraagd of wij een paar dagen langs wilde komen. Mijn moeder heeft al een vlucht enzo gevonden. Maar ze zag gisteren dat haar paspoort verlopen is. we willen woensdag in het vliegtuig stappen.

Maar weet iemand hoe dat allemaal precies zit met een spoed aanvraag enzo? Mijn moeder gaat zoiezo morgevroeg even naar de stadswinkel.

ik heb op google gezocht, maar daar werd ik niet veel wijzer van

mijn vriendje zit daar in de zelfde plaats in Spanje, dus ik wil echt heeeeeel graag daarheen, vandaar dat ik zo snel mogelijk wil weten of we het nog redden voor woensdag :d

alvast thanks!

Je kan hem met spoed aanvragen, maar dan is ie wel maar 2/4 weken geldig, denk ik. Ik weet het niet zeker.

Je kan in Spanje ook met een geldig ID kaart op vakantie gaan.
Spoed aanvraag paspoort kan, kost je alleen mega veel geld.

Mijn moeder heeft dus geen flauw idee waar haar ID is, omdat ze dus altijd haar paspoort meeneemt.

Ik las op internet dat een spoed aanvraag 51,- was?

Je kunt het met spoed aanvragen, maar dat is wel duurder. Kost denk ik 1 dag? Ik zou morgen iig meteen naar het gemeentehuis gaan.

Prijs verschilt per gemeente. In mijn vorige gemeente was een gewoon paspoort al 60 euro, een spoed 90. Dat zou je dus op de website moeten zien.

Dus als mijn moeder morge een spoedaanvraag doet, kan ze hem waarschijnelijk dinsdag ophalen?

Ik las alleen ergens op internet dat dat alleen kon, als je een echt goede reden had waarom de reis niet kon worden uitgesteld…is een vakantie dat?:stuck_out_tongue:

Indien een paspoort voor 15:00 aangevraagd wordt kan het de volgende dag opgehaald worden, zijn wel extra kosten aan verbonden en kan misschien van gemeente tot gemeente verschillen, dus kijk gewoon op de website van je gemeente.

Dit is het enige wat ik kon vinden, het kost ong. 40 tot 60 euri.

Wss wel. Ik kan nergens iets vinden over een geldige reden, je moet alleen bereid zijn de extra kosten te betalen.

Heb je een geldig ID ?? Daarmee kun je namelijk ook gewoon naar Spanje. Een spoedpaspoort is dan eigenlijk overbodig en niet altijd makkelijk aan te vragen.

Laatst nog ergens gelezen, kan binnen 1dag klaar zijn maar er zijn wel extra kosten aan verbonden!

yeees, alles is geregeld.Morge kan het paspoort worden opgehaalt :grinning: !
Thanks allemaal!

Gelukkig! Have fun!