Spleetje tussen voortanden weg laten halen

Oke ik heb een spleetje tussen m’n voortanden, niet heel erg ofzo…op het eerste gezicht valt het niet eens zo heel erg op. Nu kan ik het dus weg laten halen (wat volgens mij best pijnlijk gaat worden) maar enerzijds ben ik er ook wel weer “gehecht” aan, t heeft toch iets aparts ofzo, anderzijds vind ik het niet echt mooi…

Dus heeft iemand hier dat laten doen, kent iemand een persoon die het heeft laten doen enz.?
En blijven de tanden dan ook bij elkaar? Want toen mn beugel pas uit was waren mn tanden mooi aan een gesloten, maar doordat ik een paar dagen op mn nachtbeugel moest wachten, gingen ze weer uit elkaar staan :S

Iemand ervaring dus? Of een mening, of een tip?

Ik zou het laten staan! Heb zelf ook een tijdje een (gemaakt) spleetje gehad vanwege een speciale beugel die mijn kaak verbreedde. Vond het in het begin erg mooi! (niet meer toen het bijna een centimeter uit elkaar stond :stuck_out_tongue:)

Ik had ook een spleetje tussen mijn tanden, ik heb een beugel gekregen (voor nog niet eens een jaar) En daarna zijn er spalkjes gelijk gezet dus ze gingen niet weer terug uit elkaar staan.
Maar ik wil een foto zien hihi. sorry nieuwsgierig :slightly_smiling_face:

Bij mij zei de tandarts toen dat boven niet zo’n draadje (wat achter je tanden geplakt wordt, neem aan dat je dat bedoeld met spalkjes :stuck_out_tongue:) geplaatst kon worden bij mij…
Ik ben net gedoucht dus die foto maak ik wel als ik er weer n beetje fatsoenlijk uitzie haha :wink:

Ik heb mijn beugel nu een tijd eruit maar ik wil misschien ook nog het spleetje meer dicht laten maken. Dan halen ze het spalkje weer los en moet je 2 weken met 2 blokjes op je voor tanden lopen en dan krijg je overnieuw weer een spalkje. Gedoe.:3

Hmm, mij heeft de tandarts toen eens gezegd dat dat velletje wat tussen je bovenlip en je gebit in zit zeg maar te laag zit bij mij en dat ze dat dus zouden moeten doorknippen en hoger moeten aanzetten om dat spleetje weg te krijgen…en dat vind ik nogal eng! Dus als het anders zou kunnen haha… :wink:

Maar ik zal het dan sowieso eerst aan de tandarts vragen, wat de mogelijkheden zijn enzo…

Ik had eerst een vrij grote spleet tussen mn tanden toen had mijn tandarts een nieuwe techniek waarbij ze je lipbandje doorknippen (dat is dat velletje zeg maar wat bij je voortanden zit) omdat bij mij door dat velletje mn tanden uit elkaar stonden. Ik weet niet of dat bij jou ook het geval is, maar toen heb ik dat laten doen ik denk ik een jaar of 11/12 was (ik ben nu 17) en al vrij snel was het helemaal dichtgegroeid. Daardoor heb ik nooit een beugel gehoeven :slightly_smiling_face: Het was niet pijnlijk want het werd verdoofd en het duurde ook niet lang, alleen toen de verdoving eenmaal uitgewerkt was was het een beetje pijnlijk met eten. Ik heb er nooit spijt van gehad en ben blij dat ik het heb laten doen :slightly_smiling_face:

edit: Ik lees je reactie boven mij nu, het is niet eng :slightly_smiling_face: ik vond het ook eng maar je voelt er echt niks van, alleen dat prikje van de verdoving maar dat is zo gebeurd :slightly_smiling_face:

ah ja precies! dat zou bij mij dus ook moeten! Maar gaan je tanden dan vanzelf bij elkaar of moet je daar dan nog n beugeltje voor ofzo?

Nee dat gaat vanzelf :grinning: bij mij wel tenminste :slightly_smiling_face: doordat dat velletje zeg maar wordt weggehaald ontstaat er een ruimte en groeit het dicht.

ik had ook een best grote spleet tussen mn tanden. en ik heb 4 maanden een beugel gehad. en nu zijn mn tanden kaarsrecht. en ik heb nog zo’n draad achter mijn tanden dat het allemaal recht houd

Ik had ook een spleetje tussen m’n tanden en mijn tandarts heeft er gewoon een stukje tussen geplakt, nu is het weg en je hoeft geen beugel. Het is ook zeker niet pijnlijk.

als het niet te ver uit elkaar staat vind ik het best mooi!
ik zou het zo laten :slightly_smiling_face: het is toch een van de 7 schoonheden?
en als je het toch wilt doen vind ik een beugel de beste oplossing.
Vraag het gewoon aan je tandarts maar denk er goed over na.

Ik denk dat je beter 2 dagen een beetje pijn kunt hebben zonder beugel, dan voor een tijd met een beugel te lopen en daarna de kans te hebben dat ze weer uit elkaar gaan staan, maargoed dat van die beugel is jouw mening :slightly_smiling_face:

Ik dacht dat dat alleen met een beugel ging

Ik heb ook een spleetje, en ik heb er heel lang over gedacht omdat weg te laten halen, maar ik denk dat ik het maar gewoon zo laat. Ik vind het niet echt mooi, maar aan de andere kant heeft het ook wel wat, het hoort een beetje bij me zeg maar. En volgens mij is het niet echt storend. Toen ik mijn (inmiddels ex)vriend na een half jaar verkering vroeg of hij vond dat ik het weg moest alten halen, zei hij: ‘Wat? Welke spleet?’ Dus nouja, het viel hem niet echt op dus. Of hij was er gewoon aan gewend ofzo.
Maar goed, ik wil in ieder geval geen beugel. De tandarts kan mijn tanden breder maken met eh… geen idee meer hoe het heet, maar dan zet hij er dus een stukje aan zodat het gat kleiner wordt. Maar dan heb je weer kans op kleurverschil enzo. Dus… ik kijk nog wel, misschien dat ik het ooit laat doen.

ik had ook een spleetje tussen mijn tanden,
maar aangezien ik meer kaak had dan tand was een beugel geen optie voor mij
dus toen heeft de tandarts er een vulling tussengezet en je ziet er helemaal niks meer van!
het deed helemaal geen pijn en de vulling zit er al 3/4 jaar in :grinning:
echt een prima oplossing!

Foto misschien ?

spleetje tussen je tanden hoort toch bij 1 van de 7 schoonhede?!
late staan zou k zegge…

Ik heb zelf ook een spleetje tussen mijn tanden. Ik zou hem niet laten staan.
X

mijn zusje heeft dat weglaten halen door een beugel…