spleetje tussen de tanden

Ik heb dus een spleet tussen mijn voortanden. Niet heel groot maar ook niet klein.
Een beetje als dit, maar ik denk iets groter dat weet ik niet zeker.
http://3.bp.blogspot.com/-riMxtQnRKhA/Tbmtu9B6oqI/AAAAAAAAAVs/JoZLP3h2Yls/s1600/Georgia_Jagger.jpg
Maar minder lang en ik ben donker.

Mijn tandarts zegt dat het vanzelf dicht groeit omdat er nog 2 kiezen moeten doorbreken ofsow achterin mijn mond, maar dat zei ze 2 jaar gelede, er is niks verander en ik begin er plotseling echt onzeker over te worden. Ik voel er bijna lelijk door.
Ik vraag me af of het echt veel pijn doet om ze tegen elkaar aan te laten zetten? Zoals mijn moeder zegt.

Het is een schoonheid, je mag er trots op zijn. En als je tandarts dat zegt zou ik gewoon wachten en er nu niet te veel aan willen doen!

Edit: Anders vraag er de volgende keer bij de tandarts nog een keer naar en wat de opties zijn?

Draag een beugel voor een maandje of twee. Dan is je spleet al weg.

ho verkeerd

Een meisje uit mijn klas heeft dit ook en ik vind het echt prachtig. Echt, wees er blij mee! Je bent uniek dat je het hebt en het is zeker niet lelijk!

Ik heb dat ook en ik ben er juist trots op! Zulke dingen maken je juist speciaal!
Als je er erg mee zit kan je natuurlijk vragen of je een beugel mag, al vind ik het toch opmerkelijk dat 9 van de 10 jongeren een beugel heeft/had…

ik had het ook. Maar ik draag een nachtbeugel. Nu zit het tegen elkaar aan! Maar ik zou ook een operatie hadden kunnen krijgen, omdat dat stukje dat de lip en het tandvlees verbindt bij mij te kort was.

Al mijn tanden staan recht en mijn tandarts zegt dat het eigenlijk niet nodig is alleen als ik het zelf wil.

Ik heb dat ook … blijkbaar ook een van de 7 schoonheden :slightly_smiling_face:

Maarja mijn tandarts zei ook dat ik geen beugel nodig heb dus ik hou het maar zo.

:grinning_face_with_smiling_eyes:

ik vind het persoonlijk niet zo mooi :$.

sorry, harteloze reactie :’)

ik had het ook en ik vond het ook lelijk, ook al was mij spleetje heel klein. ik heb een halfjaar beugel genomen, en nu issie al bijna weg. Als je het lelijk vind zou ik een beugel nemen, anders krijg je misschien later spijt ;/

Als je het weg wilt hebben, zou ik nog een keer naar de tandarts gaan of gewoon bij je volgende controle vragen.

@kaleetje
Ja dat wist ik. :’ )

ik heb precies zo een spleet gehad, beugel er in en klaar.
Ben nu zoveel blijer met mijn tanden.

Als je het echt weg wilt hebben dan is een beugel de enige optie ;p

Oké, maar meestal is het toch zo dat het na een paar jaar weer hetzelfde wordt.
Net als bij scheve tanden?

Je krijgt zo’n draadje achter je voortanden als de beugel eruit is. Zodat je tanden niet terug zullen schuiven naar hun oude plaats…

doet dat veel pijn?