spiraaltje

Ik ben aan het overwegen om een spiraaltje te laten zetten. Dit omdat ik toch beetje bang ben dat het een keer fout gaat met de pil. Ik dacht al n keer dat ik zwanger was en heb toen een test gehaald, gelukkig was hij negatief! Maar toen hadden mijn vriend en ik het over een koper spiraaltje en dat is me toch nog een beetje bij gebleven.

Dus ik ben gaan zoeken op het internet naar ervaringen, maar vaak worden alleen de slechte ervaringen op internet gezet waar je ontzettend bang van word, dus daarom vraag ik naar jullie ervaringen. En denk dan hier bij aan:
-Het laten zetten
-Voel je hem zitten
-Kan je partner hem voelen tijdens de seks (ik lees dingen dat de draadjes kunnen krassen oid)
-Het kostenplaatje
etc

Oh en gezien ik minderjarig (17jaar) ben zal ik het toch even met mijn moeder overleggen maar weet niet zo goed hoe ik het gesprek moet starten vooral omdat ik het awkward vind dat ik dan eigk letterlijk zeg dat ik seks heb met mijn vriend. al zal ze dat toch al wel weten.

(een koper spiraaltje kan je toch gewoon gebruiken in combinatie met de pil he? vind het wel fijn als ik zelf kan bepalen of ik wel of niet ongesteld kan/wil worden)

ik heb gekeken naar zo’n topic maar kon er niet echt een vinden , dus sorry als er al wel een bestaat

Niemand?

Ik kan je enkel vertellen dat ik er ook eentje wou zetten, maar dat mijn dokter me dat toen afraadde omdat ik nog geen kinderen heb gekregen en dan doet het bij zo goed als alle meisjes extreem veel pijn. (Er zijn natuurlijk uitzonderingen.) Meisje dat ik ken heeft er onlangs toch een laten zetten, en die heeft een week met koorts in bed gelegen.

Ik zou het dus niet doen, tenzij je zegt ‘Ik vind het dat waard.’ Maar dat zijn in ieder geval de redenen waarom ik het toen niet heb laten zetten.

Ik heb een hormoonspiraal de minerva geloof ik. Volgens mij werd het hormoon spiraaltje aangeraden. En niet het koper spiraal.

Het zetten was vervelend maar niet veel erger dan een heftige ongesteldheid.
Mijn vriend heeft er geen last van.
De kosten waren ongeveer 100 euro. Maar dat betaald zich ruimschoots terug door het gemak dat ik niet meer stress om de pil, dat ik niet meer ongie ben, en hij 5 jaar blijft zitten. Nu nog 2 jaar.

Serieus? Ik hoor dat ook vaker: eerst kinderen krijgen. Maar ik heb geen kinderen en ben ook niet zwanger geweest en ik heb diezelfde dag nog geshopt in Amsterdam.

ik ben zelf heel erg zwart-wit. Ik ga vaak de voor- en nadelen bekijken, zitten er teveel nadelen aan dan heb ik zo iets van laatmaar, maar aan de andere kant vind ik niet zwanger worden wel een héél erg groot voordeel :stuck_out_tongue: Dus ik twijfel echt ontzettend erg.
Maar iig al bedankt dat jullie je ervaringen delen!

Snap ik, bij mij persoonlijk is de hormoon spiraal de beste keuze die ik ooit gemaakt heb tot nu toe omtrent safe sex en ook nooit meer ongie XD

Ik lees ook dingen over die met hormonen (die jij dus hebt) dat mensen daar nog wel gewoon ongesteld kunnen zijn.

ik heb een mirena en ik ben ontzettend blij. niet meer ongesteld & veilig!

Ik heb de mirena, het laten zetten en de eerste maand erna waren een hel maar daar staat wel tegenover dat ik nu nooit meer ongesteld word, nergens meer aan hoef te denken, geen moodswings meer heb en veel minder hoofdpijn heb. Ik ben er super blij mee en hierna gaat er gewoon weer een nieuwe in.

Ik heb ook de mirena

-Het laten zetten
Bij mij was dit erg pijnlijk, maar iedereen voelt dit anders aan, vriendin van me voelde er bijna niets van. Ik ben 2 dagen thuis gebleven met buikpijn
-Voel je hem zitten
Nee, als je dat wel voelt moet je echt terug naar de dokter
-Kan je partner hem voelen tijdens de seks (ik lees dingen dat de draadjes kunnen krassen oid)
Mijn vriend heeft er nog nooit iets van gemerkt
-Het kostenplaatje
Geen idee, bij mij was dat toen nog vergoedt

Klopt, dat is mogelijk. Ik ben nog een heel enkele keer ongesteld (lees: 2 keer per jaar)

zijn er ook mensen die ervaringen hebben met de koper spiraal?

http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/mirena-spiraal-115759.0.html