Spiraaltje

Ik kon alleen een topic vinden uit 2009 wat ik niet ga uppen haha :3.

Maar omdat ik TOTAAL niet meer ongesteld wil worden omdat ik te veel bloed verlies, tijdens mijn menstruatie. Ik heb bijna een contract bij always haha :3. Wil ik een spiraal laten zetten. Waarschijnlijk kan dit bij mij in de dokterspraktijk, maar toch ben ik benieuwd of hier ‘‘jonge’’ meiden zijn die al een spiraal hebben, ook ben ik benieuwd naar hun ervaringen. Mijn moeder vertelde me misschien moet je naar het ziekenhuis dat ze het daar inzetten, omdat mijn baarmoeder mond klein is ivm ik nog nooit kinderen gehad heb. Ik wil ze ook niet. Ik hoop dat jullie hier je ervaringen delen. En mij een beetje verder kunnen helpen. Ik ga dinsdag de dokter bellen voor een afspraak :slightly_smiling_face:.

niemand?

Hoe oud ben je? Als je echt nog onder de 17 bent ofzo dan zou ik er nog mee wachten.

Ik dacht dat een van de gevolgen van een spiraaltje is dat je menstruatie juist pijnlijker is en met meer bloedverlies… Maar misschien heb ik het fout hoor.

o wacht, dat is niet zo bij een hormoonspiraaltje bij de rest wel

Wikipedia;
“In sommige gevallen is het spiraaltje oncomfortabel. Behalve bij het hormoonspiraaltje kan de menstruatie overvloediger en pijnlijker worden. Gebruik van het hormoonhoudende spiraaltje als men borstvoeding geeft, wordt afgeraden, aangezien de hormonen ook in de moedermelk terechtkomen.Het gebruik van het spiraaltje met hormonen leidt na enkele maanden vaak tot een sterk afgenomen menstruatie. Daarom wordt dit spiraaltje ook wel voorgeschreven bij vrouwen met een hevig vaginaal bloedverlies gedurende de menstruatie. De eerste maanden is er wel vaak sprake van tussentijds bloedverlies.”

sorry!

ik heb een koperspiraaltje gehad, maar mijne was te groot voor mijn baarmoeder dus mijn baarmoeder kreeg persneigingen. Dit was zo ontzettend pijnlijk, dat ik hem er per direct bij de gynaecoloog heb laten verwijderen. Er is nu een minispiraaltje in bestelling en deze laat ik weer plaatsen. Het plaatsen is trouwens ontzettend pijnlijk, tenminste bij mij. Neem van te voren een Aleve Feminax! En zeker geen paracetamol! Dit helpt je baarmoedermond wat meer te ontspannen.

Ik ben 21

Ja dat zei mijn moeder ook al. Omdat je nooit een kind gebaard hebt is je baarmoeder mond kleiner. Waarom wel aleve? En geen paracetemol. Mama vertelde me ook dat je hevige buikpijn krijgt. Ik ga morgen al proberen te bellen voor wen afspraak dinsdag. Als het niet gaat bel ik dinsdag :slightly_smiling_face: ik hoop dat ie meteen gezet kan worden

Ik wil er een waarvan mn menstruatie weg gaat. Dankje sophie :slightly_smiling_face:

ja klopt! Aleve werkt meer voor bij je baarmoeder zegmaar. Werkt gerichter om het daar minder pijnlijk te laten zijn. Ik zou de hele dag niks plannen als je je spiraaltje laat zetten, je bent namelijk de hele dag niet echt in staat om iets te doen. En ohja, het is het makkelijkst om je spiraaltje aan het einde van je menstruatie te laten zetten! dan is je baarmoedermond het meest ontspannen en kan ie het makkelijkst geplaatst worden. :slightly_smiling_face:

i know maar dan moet het in de carnavalsperiode en moet ik ruim 40 uur werken… Misschien wel meer. En ik kan hem ook meteen laten zetten zei mijn moeder, maar dan is hij niet meteen veilig, dus moet ik beschermt vrijen met mijn vriend. Dit doe ik sowieso toch al als we vrijen. Verder heeft het dan toch geen consequenties

Ik heb een hormoonspiraal (Mirena).
Deze heb ik laten plaatsen toen ik 18 was (ben nu 20).
Ik heb ook nog geen kinderen gehad.
Ik vond het plaatsen wel echt behoorlijk pijnlijk (steken, alsof iemand tegen je baarmoeder zit te rammen) maar ik heb het er zeker voor over: 5 jaar niet ongesteld!
Ik vloeide namelijk ook altijd, het hield niet op.
Dus voor mij is dit de ideale oplossing en ik ben er nog iedere dag ontzettend blij mee!

Neem geen mirenaspiraaltje als je slecht tegen hormonen kan! Daarom had ik dus een koperspiraaltje, het enige anticonceptie zonder hormonen :slightly_smiling_face:

De ervaringen met spiraaltjes zijn ontzettend wisselend. De een vind het een uitkomst en heeft nergens last van, terwijl een ander aanhoudend bloedt en last krijgt van andere bijwerkingen.

Ik weet vrijwel zeker dat er hier al eens eerder topics over zijn geweest met ervaringen, maar ik kan het niet meer vinden.

Ik heb een spiraaltje en ik heb m gewoon laten inbrengen bij mijn huisarts. Mijn menstruatie is na genoeg niet meer aanwezig. Wel maandelijks een beetje “spotting” zoals ze dat noemen. Maar simpel gezegd word ik niet meer echt ongesteld.
Inbrengen was niet echt geweldig ( maar goed, dat is kinderen krijgen ook niet ) en ik heb ook geen kinderen gehad. Tuurlijk was het gevoelig, maar daarom brengen ze het in wanneer je menstrueert zodat de baarmoedermond iets groter is.

Ik heb een mineraspiraaltje omdat daar maar 2 hormonen inzitten. ( ik ben geen held met hormonen en was echt een DRAMA als ik ongesteld was, die moodswings zijn nu ook veeeel minder )
Ik was 18 toen ik 'm liet plaatsen en word bijna 21. Ik ben er erg blij mee. :slightly_smiling_face:

Ah, gevonden:
http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/spiraaltje-155061.0.html

En speciale topics over de Mirena:
http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/mirena-spiraal-115759.0.html
http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/ervaringen-mirena-spiraal-218339.0.html

Geen ervaring, maar ik wil er ook eentje :slightly_smiling_face:

X

Ik heb net een koperspiraal laten zetten! Heb veel gegoogeld etc.
Veel verschillende reacties dus wist niet wat ik erbij moest denken.

Voor het plaatsen was ik erg bang. Heb letterlijk bij het inbrengen gegild en gejankt. De baarmoeder mond is vrij nauw en zij moet er toch zo’n 7 cm in! Ik kreeg een soort wee! Wat een verschrikking! Ik heb erna nog lopen janken van de pijn! Ik heb tattoos en piercings, maar dit auw! Het verschilt natuurlijk per persoon, maar ik doe dit nooit meer!
Nu maar hopen dat de bijwerkingen wel meevallen!

ik ga volgende maand een mirena spiraal laten zetten!