Spiraaltje

Ik ga morgen naar de gyn om een spiraaltje te laten zetten ipm hevige menstruatie. Ik ben echt bang voor de pijn en wil eigenlijk om een plaatselijke verdoving vragen en ook voor de bijwerkingen. Heeft er iemand ervaringen met een (mirena) spiraal?

Geen ervaring mee maar een vriendin van mij heeft er ook 1 laten zetten en ze vond het wel erg pijnlijk maar het was de moeite waard. Ik vergeet de pil zelf soms en dat is echt een kutgevoel, ik zit er ook overna te denken…

ik heb ook geen ervaring, mn moeder wel. tsja, het doet wel pijn, maar dat is maar voor even. zodra hij erin zit voel je het niet meer, zegt mn ma. :slightly_smiling_face:

Pijn valt prima mee. Neem van tevoren even 2 paracetamolletjes of een ibuprofen, en probeer te ontspannen. Pijn voelt een beetje als ongesteld zijn. Niet prettig, maar er zijn ergere dingen qua pijn. Maak je dus niet te druk, succes morgen! :slightly_smiling_face:

PS: waarom kies je precies voor een spiraaltje en niet bv de pil? :slightly_smiling_face:

Ik ben al bijna 4 jaar aan de pil en het werk niets. Ik heb zwaardere, lichtere en vergelijkbare gehad. Ook is mij verteld om een aantal maanden door te slikken en écht niets wou helpen. Nu heeft de huisarts gezegd dat het beste naar een spiraaltje kan overstappen.

Ja dan kan een spiraaltje wel helpen :slightly_smiling_face:
Succes!

Ik heb vorige week een spiraaltje laten zetten, deed verschikkelijk veel pijn. Het zetten vooral en daarna had ik ook nog echt last van buikkrampen e.d. dat ik bijna niet kon lopen. Nu heb ik in principe nergens meer last van, ben nog wel licht ongesteld maar verder bevalt het me tot nu toe prima! Ik zou 3 ibuprofen innemen sowieso, dit had ik ook en zelfs daardoorheen deed het pijn. En verder vandaag de dag vrij nemen en lekker in je bed blijven liggen.

Ach verschilt per persoon.
Vriendin van mij heeft het ook laten doen twee weekjes terug en heeft een middagje buikpijn gehad dat prima was te doen met een paar paracetamols. Verder heeft ze er geen last van gehad

Hoe is het gegaan?

Het was een regelrechte ramp… Ik had een 600 mg iboiprufen ingenomen en t zetten was verschrikkelijk! Ik moest daarna 3 kwartierbijkomen op een kamertje omdat ik telkens omviel als ik wou lopen. Nu lig ik al een aantval uur op bed met buikpijn. Sorry als ik jullie laat schrikkemaar dit is mijn ervaring

^ wat vervelend! Maar dat komt wel goed, bij mij was het zetten ook een ramp en als ik het achteraf bekijk was het alle pijn wel waard. De eerste twee dagen heb ik zielig opgekruld op de bank gelegen, daarna heb ik er 1 week heel erg veel last van gehad, en daarna nog 3 weken ‘normale’ menstruatie. En daarna nooit meer ongesteld geworden of iets van buikkrampen gehad.
Beterschap in ieder geval!

Awh wat vervelend. De een kan er beter tegen dan de ander, balen dat je er zo’n last van hebt!
Hopelijk is het snel voorbij!

Heeft iemand hier trouwens ook ervaring met het eruithalen van een spiraaltje? Die van mij gaat er volgende week uit namelijk :stuck_out_tongue:

Jeetje wat vervelend! Ik heb bijna nergens last van gehad. Ik heb heb nu vanaf augustus. Het enige wat ik had was dat ik best veel last had van schraalheid enzo door al die inleg kruisjes.
Ik vond de controle echo vervelender…

ik zou ook graag binnenkort een spiraaltje laten zetten… weet iemand of dit geheel anoniem kan blijven?

Ik heb wel eens gehoord dat het aardig pijn kan doen als je nooit een kind heb gehad, omdat het dan daar beneden nog niet zo uitgerekt is enzo.

Upje, ik twijfel ook of ik een spiraaltje zal laten zetten. Ik ben bang dat het niet betrouwbaar is ofzo… Iemand met ervaringen?

De pijn valt reuze mee, het is zo gepiept hoor.

Ja het kan pijn doen, maar als je je ontspant en je neemt pijnstiller van te voren, voelt het gewoon een beetje als het moment dat je ongesteld wordt. Niet prettig, maar je gaat er niet dood aan.

En spiraaltje is ontzettend betrouwbaar! Bijna betrouwbaarder dan de pil, want spiraaltje kun je niet vergeten. :wink:

Op de vraag die ik eerder in dit topic stelde: Uithalen valt overigens écht heel erg mee. Had het veel erger verwacht. Ik ben persoonlijk blij dat ie eruit is, want ik was er overgevoelig voor. Domme pech helaas, beviel me verder prima.

Ik heb ‘m vandaag laten zetten en het deed wel pijn. Ik had het ook wel verwacht aangezien ik wel verhalen heb gelezen en gehoord. Het voelde als een stekende pijn maar gelukkig duurde dat niet heel lang, want anders zou ik in elkaar zijn gekrompen. Van te voren 2 ibuprofen 400 mg genomen en ik merk wel dat die nu zijn uitgewerkt. Heb echt flinke krampen, al 2 uur lang (heb ik normaal niet met ongesteldheid) en voel me gewoon over mijn hele lichaam een beetje naar. Het voelt alsof mijn lichaam denkt: wtf heb je nou weer in me gestopt :’). Maargoed, ik hoop dat het snel overgaat (en het vloeien ook). Ben wel blij dat ik nu niet meer aan de pil hoef te denken.