Spiraaltje

Ik ga morgen naar de gyn om een spiraaltje te laten zetten ipm hevige menstruatie. Ik ben echt bang voor de pijn en wil eigenlijk om een plaatselijke verdoving vragen en ook voor de bijwerkingen. Heeft er iemand ervaringen met een (mirena) spiraal?

Geen ervaring mee maar een vriendin van mij heeft er ook 1 laten zetten en ze vond het wel erg pijnlijk maar het was de moeite waard. Ik vergeet de pil zelf soms en dat is echt een kutgevoel, ik zit er ook overna te denken…

ik heb ook geen ervaring, mn moeder wel. tsja, het doet wel pijn, maar dat is maar voor even. zodra hij erin zit voel je het niet meer, zegt mn ma. :slightly_smiling_face:

Pijn valt prima mee. Neem van tevoren even 2 paracetamolletjes of een ibuprofen, en probeer te ontspannen. Pijn voelt een beetje als ongesteld zijn. Niet prettig, maar er zijn ergere dingen qua pijn. Maak je dus niet te druk, succes morgen! :slightly_smiling_face:

PS: waarom kies je precies voor een spiraaltje en niet bv de pil? :slightly_smiling_face:

Ik ben al bijna 4 jaar aan de pil en het werk niets. Ik heb zwaardere, lichtere en vergelijkbare gehad. Ook is mij verteld om een aantal maanden door te slikken en écht niets wou helpen. Nu heeft de huisarts gezegd dat het beste naar een spiraaltje kan overstappen.

Ja dan kan een spiraaltje wel helpen :slightly_smiling_face:
Succes!

Ik heb vorige week een spiraaltje laten zetten, deed verschikkelijk veel pijn. Het zetten vooral en daarna had ik ook nog echt last van buikkrampen e.d. dat ik bijna niet kon lopen. Nu heb ik in principe nergens meer last van, ben nog wel licht ongesteld maar verder bevalt het me tot nu toe prima! Ik zou 3 ibuprofen innemen sowieso, dit had ik ook en zelfs daardoorheen deed het pijn. En verder vandaag de dag vrij nemen en lekker in je bed blijven liggen.

Ach verschilt per persoon.