Spiraaltje + seks?

Ik heb sinds afgelopen donderdag een spiraaltje en ik ben er eigenlijk erg blij mee. :cold_sweat:
Niet omdat ik dan onveilig seks kan hebben (dat hadden we al, ik was wel aan de pil), maar ivm mijn hormonen.
Als ik moest menstrueren dan had ik zo ontzettende last van mijn hormonen; ik was erg verdrietig en vaak om helemaal niets. Ik sloot mezelf op, op mijn kamer en kwam soms uren niet meer beneden. Ook als ik met mijn vriend was, en we gingen samen even weg (winkelen ofzo) dan had ik ineens uit het niets een huilbui. Het was echt gigantisch!

Toen ik het spiraaltje liet zetten, deed het best zeer. De gynaecoloog pakte met een soort pincet mijn baarmoedermond, en dat deed zo’n zeer. Ik wil meiden niet bang maken ofzo… maar als je hem laat zetten, wees voorbereid!
Ik probeerde tijdens het zettend van het spiraaltje, aan de pijn te wennen, maar dit lukte niet.
Diezelfde dag, had ik nog steeds erg last van mijn buik. De gynaecoloog zei dat dit normaal was en dit nog een paar maanden kon aanhouden. Ook zou ik nog 6 weken bloedingen krijgen. Dit is anders dan een normale menstruatie. Het is maar een heel klein beetje.
Ik vroeg aan haar wanneer ik weer seks kon hebben (misschien moest ik een paar weken wachten). Maar eigenlijk mocht ik gelijk weer seks hebben als ik er klaar voor was.

Nu heb ik na het zetten van het spiraaltje nog geen seks gehad, gewoon omdat ik bang ben dat het zeer doet.
Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben?

Ik heb geen seks meer gehad omdat ik geen vriend had. Maar de pijn bleef bij mij ongeveer een week en ik werd toen ook niet meer ongesteld.

http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/mirena-spiraal-115759.175.html