Spin in stofzuiger, wel of niet eruit?

Deze discussie heb ik al zo vaak gehouden/gehoord en gister begon ik weer met mijn moeder.

Sommige mensen beweren heilig dat als je een spin opzuigt, hij niet uit de stofzuiger kan. Maar anderen beweren heilig dat alles wat erin kan, er ook uit kan.
Ikzelf weet het niet, maar met mijn spinnenfobie durf ik al niet eens een spin op te zuigen en als ik het dan toch gedaan heb, zet ik de stofzuiger op een andere kamer voordat ik hem uit doe.

Wat is jullie theorie? :’)

ik denk dattie er zo uit kan klimmen. Hij eindigt in de zak, en in de zak zit een opening, dus hij kan zo verder lopen alsie wilt. Ik vind een spin zuigen zoiezo dom. Want hij gaat dan niet dood. En dan zit je als nog met die spin.

Ze zeggen ook altijd dat spinnen met z’n tweeen komen. :’)

bedankt :frowning_face: nu slaap ik dus nooit weer als ik dan 1 spin heb gevangen, want dan moet die andere ook dood!

Alleen als ik alleen thuis ben en er is een spin, dan zuig ik hem op met de stofzuiger. Maar ik doe d’r altijd een prop in de opening omdat ik echt serieus doodsbang ben dat hij eruitkomt. :’-) En dan komt die stofzuiger voor de komende drie weken ofzo niet in mijn kamer, haha.

ik had gisteravond een spin op mn kamer, zo’n dikke zwarte! En mijn ouders wouden hem niet weghalen, dus moest ik het ook perse met de stofzuiger doen… Nou ik vond het doodeng, ik durfde het bijna niet xd.
Ik denk dan ook altijd dat ie eruit kan lopen, maar volgens mij zijn ze dan allang dood!?

Ik pak hem aan zen pootje op en gooi hem het raam uit. Met het gevolg dat ie een poot minder heeft. Maar dan weet ik wel dat ie weg is als ik daarna gewoon me raam dicht doe.

Maar verder heb ik geen idee.

Gewoon een sok in de opening van de stofzuiger proppen daarna :’)

Hij kan er zo uit kruipen, heeft de moeder van mijn vriend wel eens gehad.
Dus misschien kun je de stofzuiger beter buiten zetten nadat je um hebt opgezogen.

Of je spuit de spin gewoon onder met haarlak en deo is die ook dood geloof ik.

Maar meestal zet ik een beker over de spin en dan een blaadje er onder schuiven, dan kan je hem zo naar buiten gooien.

Jemig, wat zijn jullie allemaal heldhaftig hier :stuck_out_tongue: ik zou dus echt nooooooit een beker over dat beest durven te zetten en een blaadje eronder durven te schuiven ofzo. Of hem doodmaken met deo en haarlak, dan moet je het lijkje nog opruimen. brrrrr.

Ik gooi ze ook altijd naar buiten door ze aan een pootje vast te pakken. Tenzij ze echt heel groot en zwart en/of harig zijn. Dan mag mijn vader het klusje op komen knappen. :'D

Haha, doet me denken aan zo’n kinderboekje van vroeger. ;o
Zelf heb ik dat wel een keer gedaan, geen idee of ie eruit gekropen was…

Ik denk er eerlijk gezegd liever niet aan dat de spin eruit zou kunnen komen. Ook al klopt het, ik blijf bij mijn standpunt dat ie gewoon daar doodgaat XD Ik ben doodsbang voor spinnen, echt waar. Ik kan zelfs janken als iemand een spin naar mij gooit.

ieewl, ik moet er niet aan denken dat zo’n spin er dan weer uitkomt, maar stel je propt iets in de opening om te voorkomen dat die spin er weer uitkomt, maar stel je gaat dan weer stofzuigen, dan komt ie er alsnog uit denk ? :S

whaha, ik wist niet dat ik de enige was die daar bang voor was! Maar toch denk ik dat het niet zomaar kan, als hij in de zak terecht komt zal hij al wel dood zijn.

hahaha. als ik hem opzuig doe ik een zakdoekje in de opening van de slang, dan kan hij er niet uit. :’)

aaah deze discussie heb ik ook echt altijd!

Mijn moeder stopt er ook altijd een prop in haha. Laat ze hem eerst altijd nog een poosje aan staan en wanneer ze hem weer wilt gebruiken zet ze hem eerst weer een paar minuten aan en dan haalt ze de prop weg :stuck_out_tongue: