spin in lichte kamers inplaats van donkere?

hoihooi :slightly_smiling_face:

ja leuk dat ik het nu nog even over spinnen ga hebben maar zonet zat er toch een supergrote spin op mijn muur najaa tenminste de grootste die ik ooit gezien heb na de dierentuin dus kan niet zo goed slapen ja ik ben laf maar kan er echt niks aan doen ik vind ze gewoon vies.

maar even to the point.
ik heb dus altijd van die spinnen in mijn kamer, echt een supernormale kamer gewoon wit met wat lichtblauwe hawaii bloemetjes een heel licht ook altijd en vrolijk en ruikt altijd wel fris enzo.
en mijn broer die heeft dus nooit spinnen in zijn kamer, en echt gewoon geen 1, je moet ze wel eens tegen gekomen zijn in die 18 jaar dat hij daar in leeft maar die zijn er gewoon niet bij hem ( nee ook niet in de hoekjes (a) )
en zijn kamer naah das echt niet normaal, het is daar bijna altijd donker,het stinkt er altijd tenzij hij deo ofzo gaat spuiten een rommeltje etc.
dus ik vind dat raar, maar kan dat gewoon ook kloppen?
en is er iets dat spinnen aanlokt ofiets dergelijke?
oja en klopt het dat spinnen altijd met zijn 2en zijn? heb op internet gezien maar sommigen zeggen van wel en sommigen die zeggen dat het een fabeltje is…

njaa hopelijk heeft er iemand verstand van, want zou we graag van die spinnen afwillen en ik ga morgen ook opzoek naar een misschien 2e spin.
ohja en ik weet wel dat er al een topic over spinnen bestaat maar daar is al heel lang niet in gereageerd en leek me toch handiger voor een eigen topic. :slightly_smiling_face:
alvast bedankt.

Ik heb geen idee, maar het klinkt wel logisch. Waar het licht is, zijn vliegjes enzo en dat eet een spin. :thinking: En dat verhaal van met z’n tweeën zijn, heb ik nog nooit gehoord eigenlijk. (En ook nooit gemerkt.)

ja klopt er zijn wel wat vliegjes in mijn kamer… hmm maar die elektrocuteer ik bijna altijd…

ja en ik heb het echt zo vaak gehoord , niet gemerkt dat ik bijvoorbeeld een dag later precies zo’n zelfde spin zie, maar een vriending van mij zit op zo’n school voo als je bijvoorbeeld later iets met dieren wilt gaan doen en dan leren ze daar wel iets over… maarja of je leraren altijd moet geloven…

De spinnen hier (ze zijn HUGE) komen niet in groepjes van 2, neeee, die komen in groepen van 5 of 6. Bah. Oke offtopic :stuck_out_tongue:

haha ja die info had ik liever niet willen weten ga er tenminste niet beter op slapen :stuck_out_tongue: maar toch bedankt.

Ongedierte zit opvallend graag op schone plekken (waardoor het minder schoon wordt haha). Maar idd, spinnen zijn ook kieskeurig :slightly_smiling_face:

hehehe zou grappig zijn als je een foto had gepost, had de reacties wel willen zien

Haha sorry! Nee maar die kans is denk ik vrij klein, tenzij je een huisje hebt onder een grote boom op een stuk weiland? :stuck_out_tongue:

haha nou dat doe ik jullie niet aan :slightly_smiling_face: zon vies beest op girlscene… ghehe
en had er ook gen seconde aangedcht om doodleuk een foto te maken terwijl mijn hartslag op 180 stond en ik zo snel mogelijk naar mijn pa ging xd

en nee woon gewoon in een normale wijk, maar wel naast het weiland :stuck_out_tongue:

ik wil gewoon van die beesten af zijn… ze mogen iemand anders wel gaan bang maken of irriteren ofzo maar niet in mijn kamer waar ik rustig wil kunnen slapen xD

Vergeet niet, haarlak is effectief! Mama heeft een halve bus haarlak leeg gespoten op zo’n groep spinnen, haha. Beesten waren gelijk dood :stuck_out_tongue:

ook op van de groten? :slightly_smiling_face:?

maarja het doden doet mijn pa vaak tenzij hij niet thuis is doe ik het nog wel en mijn broer die hoef ik niet eens wat te vragen of de spin zit alweer in mn nek :pensive: xD
maarja eigelijk wil ik ze ook niet doden ik wil gewoon voorkomen dat ze in mn kamer komen en warom ik steeds het slachtoffer ben (a) xD

^ hahahha, prachtig!
Ik zuig zelf altijd spinnen op met de stofzuiger :grinning:

OT; ik denk dat spinnen idd liever in een schone ruimte zitten, waar meer vliegjes zijn. Ik zou niet weten wat je er aan zou kunnen doen om ze daar weg te krijgen…
Misschien ook elektrocuteren, net als die vliegjes (:

Hmm denk 't niet, ik heb de lichtste kamer ooit, maar nog nooit een grote spin gezien in mijn kamer. Hooguit 2 mini spinnetjes. Vindt 't alleen wel zielig als je een hele groep spinnen met haarlak doodt ofzo…vang ze dan en zet ze buiten…gewoon met een beker en een papiertje eronder…

Of laat dat iemand doen die het niet eng vindt…

hmm maar wij hebben ook onder een garage en die is koud, wel smerig,donker enge hoekjes en daar komen genoeg spinnen njaa veel te veel om het zo te zeggen
kan het ook iets anders zijn, geur ofzo?

Doe je dan wel wat in de slang? Straks komen ze er weer uit:O!

Haha doet me denken aan een paar jaar terug XD boven de gordijnen in de woonkamer zat n dikke vette spin, en mn moeder en ik waren alleen thuis. Ze durfde m niet op te zuigen en toen zou ze me 5 euro geven als ik het wel durfde:P uiteindelijk met knikkende knien dat ding opgezogen en de stofzuiger een kwartier aan laten staan hahah

Je moet ze niet opzuigen! Dan komen ze er weer uitgelopen.

Godzijdank wel! Anders was ik allang verhuist :stuck_out_tongue:

@sannh, ze komen er echt weer uitgekropen haha. Dat was zooo vies, had ik eindelijk de moed verzamelt om over dat beest heen te stappen en de stofzuiger te pakken, kroop dat beest er gewoon weer uit. Kon wel huilen joh :grinning_face_with_smiling_eyes:

Spinnen zitten juist op schonere/vochtige plekken, verder weet ik het niet:’)

Oehh dan is mijn kamer vochtig en vies hahah, kan wel, het is erg stoffig hier…altijd…