Hi,
iets meer dan een maand geleden had ik een feest van een goede vriend van mij. Zijn vrienden kende ik nog niet en heb ik dus op dat feest leren kennen. Het ging alsvolgt: We ging met al mijn vriendinnen naar dat feest, die avond zouden we allemaal bij mij blijven slapen. Die jongen werd 16 en ik mag van mijn ouders drinken dus zou het geen probleem zijn als we zat thuis zouden komen. Het feest was in Rotterdam. En minstens 15 minuten fietsen van mijn huis af. We gingen met een hele grote groep erheen. Op de fiets had ik het over met mijn vriendinnetje Lilianne dat ze tom nog leuk vond. Ze was bang dat ik vanavond met hem zou gaan zoenen. Ik heb het beloofd en gezworen op onze vriendschap het nooit te doen! We kwamen aan en dronken een paar drankjes, iedereen werd wat losser en steeds meer mensen stonden met elkaar te zoenen. Na een uurtje heb ik met mn beste vriend gezoend. Niet slim want dat heeft onze vriendschap verpest. Daarna heb ik met een jongen gezoend waarvan ik de naam niet meer weet. Ik zat dus al op 2. Daarna kwam er nog een, een goede vrienden van Tom. Ik heb daarna nog veel meer wijn en mixdrankjes gedronken dat ik de weg goed kwijt was. Het was wel leuk en ik zat al op 3. Ik dacht bijmezelf dat het geen kwaad kon. Maar het kon wel erger. Me vriendinnetje yvonne had zin om te zoenen en toen heb ik met haar gezoend. Met een meisje, Tamara vond dat ook wel wat en daar heb ik ook mee gezoend. Ik zat dus op 3 jongens en 2 meisjes. Maar het ergste komt nog! Ik was goed weg totdat tom aan kwam lopen. Hij sloeg een arm om me heen en zoende me. Na 3 sec. duwde ik hem weg! wat deed ik? ik zoende met de jongen die mijn vriendin zo leuk vond. Ze is super pist op me en de hele school noemt me een sletje. HEEL de school heeft het erover. Zo zie je maar weer dat alcohol meer stuk maakt als je lief hebt. Wo wat heb ik veel spijt maar het is me eigen fucking schuld. En ik baal, echt zo hard…
Ja, en wat moeten wij nu hier aan doen?
Sorry hoor, maar ik vind het erg sletterig gedrag, je hebt je belofte gebroken en je was helemaal dronken. Sorry meid, maar wie zich brand moet op de blaren zitten.
Ik begrijp heel goed dat je vriendin boos op je is.
Natuurlijk snap ik wel dat ze boos op me is! dat zou ik ook zijn maar ik moest het met iemand delen, want ik krop het op. ik vind mezelf zo laag
Als je niet met drank om kan gaan moet je misschien niet drinken
dat doe ik ook niet meer, iniedergeval veel en veel minder
Je weet dat je soms rare dingen doet als je dronken ben, dan begrijp je dat je daar oo!! Snap dat je het van je af wilt schrijven maar ik denk niet dat wij je kunnen helpen.
Ik vind het nogal makkelijk om te zeggen “Ach jaaaa, alcohol!” Jij hebt het allemaal opgedronken haha.
In ieder geval, mensen vergeten het weer. En jij mag toch zelf weten met wie je zoent? Als een jongen met veel verschillende mensen zou zoenen (sterker nog, hoe veel jongens doen dit?) hoor je er niets over.
Laat ze maar praten!
Ga met je vriendin praten. Je duwde hem toch echt weg. Hij zoende jou toch, ik heb ook wel eens gehad dat ik erin meeging en toen opeens dacht, ‘waar ben ik mee bezig!’ dus duwde hem weg. maar dat lag allemaal wat makkelijker dan bij jou.
Tuurlijk is je vriendin boos op je. Maar ik denk dat als het een hele goede vriendin was, dat het dan wel weer goedkomt. Zeg gewoon dat je er zoveel spijt van hebt, van heel die avond. Niet dat ze het je dan gelijk vergeeft, maar vertel dit verhaal aan haar. misschien begrijpt ze je beter?
Je komt nogal sletterig over, sorry.
hahaha
lekker sletterig ja, ga je ook nog eens tellen op ‘hoeveel je zat’, kom op lekkere vriendin ben jij.
je komt best sletterig over …
Inderdaad. Dat doe je zelf. Misschien worden je grenzen vager naar mate je meer alcohol op hebt, maar dat is alsnog JOUW actie en niet die van de alcohol.
Waarom zou je überhaupt met zoveel jongens op 1 avond gaan zoenen?
Ik snap dat je spijt hebt ja. Dit is ook geen kattenpis.
Betuig spijt aan je beste vriendin en leer van dit moment.
Dat is nogal stom.
Maar ik snap dat zoiets kan gebeuren, natuurlijk is het een beetje sletterig met zoveel mensen op 1 avond zoenen, maar je zult het hierna vast niet meer doen.
Maar dat is volgens mij niet jouw echte probleem, jouw probleem is die ruzie met je vriendin. Ik snap eigenlijk niet echt waarom ze boos is; want wat ik begrijp uit jouw verhaal is dat hij jouw zoende en jij hem wegduwde. Je duwde hem wel is waar pas weg na 3 seconden, maar zolang duurt het gewoon voordat iets tot je doordringt als je een drankje te veel ophebt.
dus ik denk dat het wel weer goed komt met die vriendin!