Spijt

Dag lieve meiden,

Ik ben de laatste tijd erg bezig met mijn gewicht en ben denk in ander halfjaar 5 kilo aangekomen ik vind mezelf niet dik meer beetje lovehandles, maar er mag best wat van af. Ik ben nu 1.54 en wee 56.9 ik woog voorheen tussen de 50-52kg. Vandaag heb samen met mijn klasgenoten bij de macdonalds gegeten en ik nam natuurlijk een groot broodje en menu. Ik zit nu thuis en heb zo ontzettend spijt. Ik heb vorige week ook banaan gegeten met creme fraiche en heb dit toen uitgespuugd. Elke dag vraag ik aan mijn vriend of hij me niet te dik vind (ik weet dat mijn gewicht redelijk goed is maar het zit tussen me oren) etc. Ik ben zo ontzettend onzeker geworden ik weet niet meer wat ik moet doen.

Wat je ook doet, ga alsjeblieft niet verder met het uitspugen van eten. Hier begon ik onschuldig zo nu en dan mee toen ik 12/13 was en toen werd het een eetstoornis waar ik nu nog steeds mee worstel.

Soms eet je dingen die niet geweldig zijn. Dat is rot, maar iedereen is mens en we hebben allemaal wel eens cravings. Vergeef jezelf, en probeer opnieuw. Als je bepaald eten helemaal verbied, wordt het juist verleidelijker het te eten.

Je bent niet te zwaar, je hebt gewoon een prima gewicht met jouw lengte
maar als je snel bent aangekomen zou ik wel oppassen
Je zou nu niet nog veel moeten aankomen als je een gezond gewicht wil blijven hebben.
Je vriend zal je waarschijnlijk altijd mooi vinden.
Ik ben zelf ook aangekomen en baal daar ook van.
Je mag heus wel uitschieters maken met af en toe een lekker vet menu bij de mcdonalds
Als je wil afvallen kijk dan eens in het afvaltopic.

Het is heel normaal om af en toe eens teveel te eten, dus je moet je daar echt niet schuldig over voelen. Helemaal met jouw gewicht, wat opzich een prima gewicht is. Spuug in ieder geval nooit meer je eten uit, want dat kan echt leiden tot een eetstoornis. Je kan wel gewoon proberen om water te drinken in plaats van frisdrank, 2 stukken fruit per dag in plaats van 2 koeken en dan mag je echt af en toe wel wat snacken

Bedankt meiden ik voel me al heel wat beter! Ja, mijn vriend vind mij totaal niet dik en vind mijn figuur heel nooit.

Ik heb vroeger heel erg een probleem gehad met het uitspugen van mijn eten ik was toen rond een jaar of 14 en ben daar helemaal mee gestopt tot vorige week. Ik ben nu 21 dus ik zou inderdaad beter moeten weten.

First off: voel je nooit schuldig over iets lekkers dat je hebt gegeten! Ik heb twee jaar lang gelijnd en m’n lifestyle drastisch omgegooid vanwege gezondheidsredenen. Toch heb ik elke keer dat ik vette hap/ongezonde troep nam altijd genoten en nooit een schuldgevoel had. Waarom? Omdat ik wist wat ik deed en besloot ervan te genieten.
Wat mij hielp was in zulke tijden bedenken: oke, doordeweeks let ik op en in de weekenden mag ik een dikke ijsco en een pizza.
Niks te lomp, maar wel goed genoeg om van te genieten.
Wees niet te hard voor jezelf. Een vriendin van me heeft ongeveer dezelfde lengte en hetzelfde gewicht als jij en ziet er echt goed uit!

Probeer geen spijt te krijgen van bepaalde dingen die je eet. Je bent zeker niet te zwaar, maar ik snap je wel. Probeer kleine veranderingen te maken, bijvoorbeeld water ipv fris/prik, meer fruit/groente en meer bewegen.