Spijt van mijn keuze??

Hallo

Anderhalve maand geleden heb ik het uitgemaakt met mijn ex waar ik al bijna 3 jaar meeging en 2 jaar mee samen woonde. Ik heb het uitgemaakt om meerdere maar de grootste was omdat ik een ander leuk vond. Maar ik blijf met mijn ex in me hoofd zitten over de leuke dingen die we hadden en ons huisje samen. En ik mis het gewoon om bij hem te zijn en leuke dingen te doen. Ik mis hem gewoon en snap niet waarom ik zo een lieve jongen aan de kant heb gezet voor die nutteloze verliefdheid voor die andere jongen.

Die andere jongen was in het begin echt heel lief maar zie nu zijn andere kant in dat ik die toch niet leuk vind. Hij wil dat ik bij hem in huis komen wonen terwijl we niet eens wat hebben. (volgens hem dus wel…)

Wat vinden jullie wat ik moet doen?

ga praten met je ex.

Heb ik gister gedaan. hij twijfelt natuurlijk om bijv zijn ouders (heb ik ruzie mee om het kort te houden) hij wil niet kiezen tussen mij en zijn ouders wat ik wel begrijp. en dat hij geen ruzie wil om niks en dat is beide onze schuld. het zijn meerdere redenen waarom het uit is…

Tja, ik snap hem wel. Wilt hij je wel terug? Want anders zou je altijd nog een goed gesprek met zijn ouders kunnen hebben en het eerlijk uitleggen.

Ik zou vooral denken aan die redenen waarom het uit is.
Je zegt zelf: er zijn meerdere redenen. Je kunt dus wel altijd aan de leuke dingen blijven denken, maar de minder leuke kanten krijg je er net zo goed weer bij.
Het is niet voor niets uit gegaan, en je kunt iemand niet helemaal veranderen. Daarbij moet je dat ook niet willen.

hij wil me wel terug. alleen weet hij dondersgoed dat de ruzie tussen zijn ouders en mij niet mijn schuld is. dat weten zijn ouders dat weet hij zelf en ik. alleen willen hun geen excuses aanbieden.

(zijn zusje is 14 en denkt als een 12jarige ging met een hele goeie vriend van mij die 20 is. het is omdat die jongen die familie al kon maar als het een andere 20jarige was wist ik zeker dat het niet mocht. Daar werd ik dus boos over op die jongen en niet eens zijn ouders)

Zou jullie break nog wat langer de tijd geven om er achter te komen hoe je er straks nog over denkt. Logisch dat je hem nu mist, maar of dat ook genoeg is om nu weer verder met hem te gaan? Bekijk over een tijdje nog eens hoe je er in staat!

Het gaat niet om het feit dat jij wil dat zijn ouders hun excuses aanbieden.
Dat is helemaal niet de essentie van het verhaal.

Er zijn meerdere redenen waarom het tussen jullie is stuk gelopen.
Feit dat het uit is tussen jullie, daar heb jij je redenen voor gehad, al dan niet gegrond.

‘Een man weet pas wat hij mist, als ze er niet is’.
Je kan daar ook een vrouw van maken natuurlijk, en dat citaat klopt vaak exact. (:

Ik denk dat het geen slecht idee is, als je het allemaal eventjes laat bezinken, en op zijn beloop laat gaan.
Denk in eerste instantie nu eerst aan jezelf, en ren jezelf niet voorbij.
Gun jezelf de rust en ruimte om eens goed na te denken, en gun je ex-vriend die ruimte ook!

Ik persoonlijk, zou eerst eens een klein maandje wachten, en daarna eens met je ex-vriend rond de tafel gaan zitten, zodat jullie allebei jullie hart kunnen luchten, en eventueel samen tot een oplossing kunnen komen, over hoe het verder moet.

Succes!

ooit heb ik dit op het forum zien staan, en dat vergeet ik echt nooit meer;

een ex is niet voor niets een ex.

Het is logisch dat je ex in je hoofd blijft zitten; jullie waren 3 jaar samen, en woonden bij elkaar. Dat ben je niet in een paar weekjes weer vergeten. Mis je hem, omdat jullie altijd samen waren. Of mis je hem, omdat je hém mist?

Ik snap je punt, maar ik vind het erg kort door de bocht.

Een relatie kan uitgaan omwille van talloze redenen.
De ene relatie is de andere niet.

Communicatie is het toverwoord!
Als je binnen je relatie goed kan communiceren, kan je ook in veel gevallen samen tot een oplossing komen.

Er kunnen heel veel factoren zijn, waardoor een relatie stuk kan lopen.
Maar dat wil niet per definitie zeggen, dat daar samen niets aan te verbeteren of te veranderen valt.
Een relatie ga je aan met z’n tweetjes, en als je bereid bent om allebei te ‘geven’ en te ‘nemen’ binnen een relatie en je eigen fouten in ziet…

Waarom zou het dan bij voorbaat geen tweede keer kunnen werken?

en de laatste twee letters van sex

@Spotless.

Ja ik ben het helemaal met je eens hoor! Maar op zich vond ik dat wel goed gezegd. (: