Spijt van jongen laten gaan

Hoi allemaal,

Ik heb even advies nodig, want ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen. Ongeveer een jaar geleden is het uit gegaan met mijn ex. De manier hoe dat uit is gegaan en de manier waarop ik door hem behandeld ben heeft mijn vertrouwen in jongens geschonden en ik ben daardoor ook heel onzeker geworden.

2 maanden nadat het uit was, had ik op school een leuke jongen ontmoet. Ik had hem vanaf begin af aan al duidelijk gemaakt dat het net uit was met mijn ex en hij vond dit geen probleem. We gingen regelmatig afspreken en op dates en ik begon hem erg leuk te vinden. Maar na 1,5 maand veel afspreken en toen het in de buurt van een relatie begon te komen, ben ik hem gaan afstoten vanwege angst. Ik kwam er na die tijd achter dat ik de situatie met mijn ex toch nog niet helemaal had verwerkt. Ik was wel over mijn ex heen, maar niet over de situatie en dingen die toen gebeurd zijn tijdens die relatie (als jullie snappen wat ik bedoel). Ik baalde echt heel erg dat ik dit gevoel had, want ik vond die jongen waarmee ik aan het daten was erg leuk. Ik heb hem toen aangesproken en hem dit allemaal eerlijk verteld en dat ik nog niet klaar was voor een relatie en wilde stoppen met afspreken. Hij toonde veel begrip voor mijn situatie, maar ik zag wel dat hij het moeilijk vond aangezien hij al serieuze gevoelens voor mij had toen. Hij wilde graag blijven afspreken en hij wilde echt wachten op mij totdat ik klaar zou zijn voor een relatie. Ik voelde aan mezelf dat ik voorlopig even op mezelf moest focussen om de situatie met mijn ex te verwerken en dat ik voorlopig nog niet toe was aan een relatie. Ik vond het ook niet eerlijk tegenover hem om hem te laten wachten op mij (hoe lief ik dit ook vond). Ik merkte van mezelf dat ik zo onzeker en wantrouwend werd en ik wilde niet dat hij hier de dupe van zou worden, want het was echt een lieve jongen. Hij bleef toch lang volhouden dat hij op mij wilde wachten, maar ik heb hem uiteindelijk echt moeten smeken om mij te laten gaan. Dit vond ik ook heel moeilijk om te doen, want ik vond hem echt leuk.

Ondertussen vele maanden verder kan ik nu eindelijk zeggen dat ik de situatie met mijn ex verwerkt heb. In de tussentijd heb ik veel nagedacht en ben ik tot de conclusie gekomen dat ik die jongen nog steeds erg leuk vind. Ik ben tot het besef gekomen dat wij eigenlijk heel veel met elkaar gemeen hebben en over veel dingen hetzelfde denken. Ik kon gewoon echt mezelf zijn bij hem, Dit gevoel zit me zo dwars, want aan de ene kant heb ik spijt dat ik hem heb laten gaan, maar aan de andere kant moest ik toen ook echt op mezelf focussen om de situatie met mijn ex te verwerken en aan mijn onzekerheid en wantrouwen te werken. Nu wil ik heel graag vertellen aan die jongen dat ik hem nog steeds erg leuk vind, maar ik betwijfel of ik het moet doen en ik vind het ook doodeng. Ik zit nog heel erg met hem in mijn hoofd en ik word er gek van. Ik zit nog bij hem op school, maar de school is groot dus ik kom hem vrijwel nooit tegen. Dus het wordt lastig om hem in het echt tegen te komen en te achterhalen of hij mij misschien nog leuk vindt. Wel heb ik af en toe nog contact met hem op snapchat. Ik heb ook geen idee of hij momenteel met andere meiden bezig is en of hij nog iets van gevoelens voor mij heeft. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan denken. Zal ik hem vertellen dat ik nog gevoelens voor hem heb of kan ik dit beter niet doen? Ik weet dat ik zelf diegene ben geweest die tegen hem heeft gezegd dat hij mij moest laten gaan, dus daarom vind ik het extra eng en weet ik niet of ik het moet zeggen.

Thanks voor de meiden die de moeite hebben genomen om mijn verhaal helemaal door te lezen :slight_smile:

Ik zou hem toch proberen aan te spreken, niet geschoten is altijd mis. Een appje of via hoe jullie contact een berichtje doen met iets van “Hey, lang niet gesproken, een drankje doen en even bijkletsen?” oid?

Je kan het altijd proberen :slight_smile: je bent eerlijk tegen hem geweest toendertijd, en dat was dapper van je. Misschien ziet hij jou ook nog wel zitten, maar durft hij jou niet meer aan te spreken door het verleden.

Ik zat in zo’n situatie. Heb iemand destijds op een best harde manier afgewezen, na twee jaar weer contact gezocht en eerlijk geweest. Het was echt eng, maar nu starten we iets echt moois. Mijn advies: zeg het, anders krijg je spijt.