Spijt van eerste keer... :(

Hallo meiden,

Ik heb echt best wel veel spijt van dat ik mijn eerste keer heb gedeeld met een voormalig vriendje die niet zo lief bleek te zijn als dat hij beweerde… het blijft maar steeds in mijn hoofd hangen dat ik die bijzondere eerste keer niet met ‘de ware’ heb kunnen doen… nogmeer meiden die hiermee zitten? iemand tips om je hierover heen te zetten? Ik vind seks niet niks, en eigenlijk ook iets wat je moet doen met 1 persoon in je leven…

xxx

Ik heb hetzelfde meegemaakt, maar uiteindelijk moet je je bedenken dat het op dat moment voor jou het goede moment was met de in jouw ogen perfecte persoon (daar ga ik dan nu even van uit.)
Je kan er ook niets aan doen dat hij later niet zo leuk schijnt te zijn, het leven verandert, er zijn ups and downs.
Mijn tip voor jou nu is om jezelf ervan te overtuigen dat het niet uitmaakt, niemands eerste keer is echt perfect zoals in de films.
Zolang je nooit seks hebt tegen je zin in, is het in principe altijd een goede keuze!

Ik kan me goed voorstellen dat je ervan baalt. Ik ben zelf nog maagd, dus ik weet niet in hoeverre ik hierin goed advies kan geven, maar het is niet zo dat je maar één ‘bijzondere keer’ hebt om weg te geven. Zodra je een andere vriend hebt met wie het wel 100% goed voelt, ook na de daad, dan zal dat waarschijnlijk 100x zo bijzonder en speciaal voor je zijn. Maakt het dan echt uit of het jouw eerste of tweede keer is?

Probeer inderdaad te bedenken dat het op dat moment de goede keuze leek, je zult nooit zeker weten of je voor altijd bij elkaar blijft. Het is gebeurt en ja, dat mag je best jammer vinden maar uiteindelijk zul je het toch moeten accepteren.
Het is niet zo dat seks minder mooi of bijzonder is wanneer je een eerdere bedpartner hebt gehad, zeker niet wanneer je van diegene houd.

Ik denk dat redelijk wat meiden dit trouwens ook wel herkennen, ik heb er zelf ook een tijdje spijt van gehad (misschien wel meer door mijn geloof dus ik weet niet of het echt vergelijkbaar is) maar uiteindelijk is het wel te relativeren en ga je verder.

100 bijzondere keren is wel veel hoor, als je iets vaak doet wordt het minder bijzonder. Nouja er zijn wel mensen die altijd roepen dat ze seks hebben om de liefde te bedrijven, samen te smelten en dit intieme moment met uitsluitend 1 speciaal iemand te delen. Maar ik denk dat seks vooral om seks gaat, ja het is fijn en intiem en (ik spreek nu even van) met iemand waar je om geeft. Maar uiteindelijk geeft bijvoorbeeld de tv wel een vertekend en over romantisch beeld van de werkelijkheid.

Ik weet niet wat je beweegredenen zijn (en leeftijd) zijn, maar ik vind wel dat je een mooi standpunt hebt ingenomen tegenover seks. Je bent denk ik wel relatief uniek met zo’n standpunt tegenwoordig.

Verder ben ik het wel met je eens hoor, over elke gebeurtenis gaat tijd heen, waarin dingen vergeten en verwerkt worden. Nog genoeg tijd om mr. Right te vinden en je hieraan te binden en ‘geven’.

Je leest haar opmerking verkeerd.

TS; Achteraf spijt hebben is altijd klote, maar onthoud dat het op dat moment wel goed voelde. Ik weet niet hoe oud je bent, maar er zijn maar weinig meiden die hun hele leven maar met één iemand seks hebben omdat het hun ware is. Je kunt het niet terugdraaien, je moet je er wel bij neer leggen. Wie weet heb je de tweede keer weer seks met iemand die achteraf niet leuk genoeg blijkt te zijn, maar dat kun je nooit weten.

Dit inderdaad

Denk realistisch na. De kans dat je bij 1 persoon voor de rest van je leven blijft is ook gewoon klein.

Op dat moment dacht jij dat het de juiste jongen voor je was, dat blijkt achteraf niet zo te zijn, dat is jammer, maar het is niet anders.

Daarnaast snap ik niet waarom het zo’n groot ding is voor sommige mensen. De eerste keer in je leven is misschien bijzonder omdat het de eerste keer is, maar echt niet omdat het in de meeste gevallen zo fijn is ofzo, want vaak is het allemaal toch een beetje onhandig. Tegen de tijd dat je de ware hebt gevonden is hij de 2e, 3e of misschien wel 10e met wie je seks hebt, dan heb je al wat ervaring met het hebben van seks en VOELT het waarschijnlijk veel bijzonderder dan die èchte eerste keer. :slightly_smiling_face: