Spijt van beledigen van jongen.

Hoooii!
Dit schooljaar hebben we een geheel nieuwe klas, omdat de andere klas veelste druk was (4 leraren weggepest xd). Maar daar draait het nu ff niet om… Het gaat over een jongen uit mijn klas. Niet een van de knapste, ook niet echt ‘‘slank’’ en soms superirritant. We fietsten wel eens samen enzo en praatten wel eens met elkaar op school, hartstikke leuk allemaal :wink:. Maar de afgelopen paar weken hoor ik van steeds meer mensen dat hij mij leuk vind. Opzich heb ik hier geen problemen mee, maar hij heeft heel stoer lopen doen tegen de mensen waaraan hij het verteld heeft dat hij me wel kon krijgen enzo, je kent dat gedrag wel (sindsdien vind ik hem nóg irritanter, dat wel). Nu werd ik daar best wel beetje boos om, aangezien dat ie dus soms superirritant is enzo, dus ik heb aan hem gevraagd of het waar was dat hij me leuk vond. Hij zei toen heel sarcastisch ‘‘ja helemaal :wink:’’. Ik vond dit allemaal best, als hij zegt dat ie me niet leuk vind is het helemaal mooi, maar ik begon me alleen maar meer te irriteren en ik begon kattig te doen en vervelende opmerkingen maken naar hem. Nu krijg ik wel eens te horen ‘‘Elisabeth, je moet niet zo gemeen doen, dat is zielig want hij vindt je zo leuk!’’ maar dan zeg ik dat ie zelf heeft toegegeven dat ie me niet leuk vindt. Maar laatst stonden we op de gang te wachten op de leraar en toen kwam hij opeens met m’n etui aanzetten. Ik heb geen idee hoe hij eraan kwam maar hij zei: ‘‘je moet wel een beetje beter opletten he wijsneus, want hoe kan je zo’n knalroze etui nou verliezen?’’ hier werd ik echt enorm pissig om en ik ben heel erg tegen ‘m uitgevallen dat ie superirritant is en dat iedereen dat vind en dat ie vriendloos is en dat ie iets aan z’n uiterlijk moest doen en dat ik niet kon zien dat ie sportte, ga zo maar door. Achteraf gezien heb ik hier we een beetje spijt van en heb aan een paar vrienden gevraagd of ik gemeen was maar zij konden zich het allemaal niet meer herinneren -,-’. Nu vraag ik dus aan jullie, moet ik mij excuses aanbieden en gewoon weer ‘‘dikke vrienden’’ met 'm worden, of gewoon zo laten? Ik ben echt aan het twijfelen want eerlijk gezegd vind ik het best wel ‘‘rustig’’ zo zonder hem :flushed:.

Alleen omdat ie een opmerking maakte over je ‘knalroze etui’ ga je hem beledigen over zijn uiterlijk en alles. Lekker aardig van jou, hij bedoelde het alleen lief.

Hoe oud ben je?

sowieso je excuses aanbieden, zulke woorden kunnen mensen echt heel erg kwetsen, hoe stoer ze ook doen. Je kunt in dat gesprek misschien ook gewoon aardig zeggen dat je niks in hem ziet en dat je het gewoon beter vindt zonder hem, hij is er waarschijnlijk ook van uit gegaan dat het niets meer wordt, maar je kan maar beter gewoon duidelijk zijn. Hij zal je echt wel begrijpen als je je excuses aanbiedt en dan meteen zegt dat het gewoon niets gaat worden. Hij zal vanzelf minder aandacht aan je schenken en zo ben je ook van hem af zonder dat hij zich nog gekwetst voelt

DIT

‘‘je moet wel een beetje beter opletten he wijsneus, want hoe kan je zo’n knalroze etui nou verliezen?’’
HEET FLIRTEN PANNENKOEK

En zo tegen hem uitvallen is helemaal nergens voor nodig. Hij neemt jouw etui mee, wat echt ontzettend aardig is, en zegt helemaal niks verkeerds, en jij gaat zulke belachelijke opmerkingen naar hem maken? Als ik jou was zou ik morgen meteen mijn excuses gaan aanbieden en hopen dat hij dan nog vrienden met je wil zijn, want hij verdient echt stukken beter. Hij doet ontzettend aardig en dan doe jij zo tegen en over hem? Ga je schamen.

ik probeerde het nog heel aardig te verwoorden maar dit is de beste reactie die je hier op kunt krijgen.

En dat stoer doen en niet aan jou toegeven dat hij je leuk vind, dat is jongensgedrag. Dat doen ze juist als ze je leuk vinden, en je een beetje plagen. Hij vond je dus duidelijk leuk. Maar als je morgen je excuses aanbiedt, zeg er dan gelijk bij dat hij beter verdient. Of ga normaal tegen hem doen, maar zoals je nu doet ben jij hem niet waard.

De manier van hoe hij die opmerking maakte was nou niet echt bepaald aardig… Niet flirterig ofzo, ook niet met een glimlach of een lachje daarna. Het was echt gemeen bedoelt.
Ik snap dat jullie dit allemaal heel lullig vinden klinken, maar nadat ik hem heb gevraagd of hij me leuk vond, begon hij ook heel raar te doen, soort van gemeen, om te laten merken dat hij me niet leuk vond. Sorry, heb ik er niet bij gezet.
Ik heb net ff met hem gebeld en heb gezegd dat ik het allemaal niet zo bedoelde. Hij zei meteen dat het niks uitmaakte, maar ik snap dat dat eigenlijk wel zo was en heb wel ff sorry gezegd. Morgen ga ik ook nog naar hem toe.
Ik snap dat je mensen niet moet oordelen op hun uiterlijk, ik bedoel, je kan er niks aan doen als je niet de knapste of de dunste bent, maar als iemand stoer gaat doen dat hij/zij iemand makkelijk kan krijgen, kan me dat wel wat irriteren. Ik heb het net met mijn vriendin erover gehad en het blijkt dat ze een beetje een ‘‘lollig’’ (geen idee hoe ik het anders moet zeggen) gesprek met hem had via whatsapp en dat ze vroeg: ‘‘maar jij vind mij niet leuk toch?’’ en dat hij had gezegd: ''Elisabeth niet meer, jou wel beetje :flushed: ‘’ Niet dat ik jaloers ben, maar kom op! Maarja, misschien kan het wel dat je na 1 dag meteen iemand anders leuk vind, ik weet het niet.
Ik ben 14 btw

Dit. En hoe kan die opmerking nou gemeen bedoeld zijn :’)?..

Zeg gewoon sorry? Moeilijk hoor…

Ik heb toch al sorry gezegd? Morgen ga ik ook nog naar hem toe. En ja, soms vraag ik me ook af hoe mensen sommige zinnen gemeen kunnen zeggen. Maar ik probeer het zo duidelijk mogelijk te omschrijven…

Goed zo, zeg het morgen ook nog een keer persoonlijk. Dan is het aan hem wat hij ermee doet, hij vindt je waarschijnlijk gewoon echt leuk. Jongens doen wel vaker een beetje ‘stoer’, zeker als ze je eigenlijk leuk vinden. Vind jij hem eigenlijk ook leuk?

waarom zou je boos worden als hij jou etui teruggeeft omdat je hem verloren was?? ik snap dit niet hoor maar hij bedoelt het goed en jij gaat hem meteen keihard beledigen over zn uiterlijk enzo…
zielig hoor…

dit 3987493574295490 x

We kwamen net uit de pauze en ik had alles weer in m’n RUGTAS gedaan, inclusief m’n etui dus. Tas goed dicht geritst. En dan heb je wel eens jongens die je tas zo sneaky mogelijk openmaken en er spullen uitjatten, en dan uiteindelijk net doen of het uit je tas is gevallen, zoals hij dus deed. En hoe ik dit allemaal zo zeker weet is omdat de HELE klas het doet, en hij vooral haha

inderdaad ik zou me helemaal kapot schamen als ik jou was

Wauw, wat ben jij gemeen…

Hey Elisabeth, ik vind de reacties van de anderen een beetje hard overkomen. Ik kan volledig begrijpen dat je eens bent uitgeschoten, want als je altijd vriendelijk bent tegen iemand, terwijl je die eigenlijk irritant vindt, stapelen onderdrukte gevoelens zich op en als de spreekwoordelijke druppel dan de emmer doet overlopen, komen alle opgekropte gevoelens er ineens uit in zulke onbedoeld gemene opmerkingen. Ik heb het ook al voorgehad en ik vind het zelfs een normale reactie.
Tuurlijk beseffen wij allebei dat dit eigenlijk niet kan en ik vind het dan ook goed dat je jouw excuses hebt aangeboden. Moedig van je!
Ik kan je alleen maar aanraden om zulke situaties in de toekomst proberen te vermijden :wink:

Je hoeft niet dikke vrienden te zijn met iedereen, maar je reageerde wel overdreven op zijn sarcasme. Het is netjes dat je je excuses hebt aangeboden maar ik zou er verder niets meer mee doen. Er zit geen vriendschap in tussen jullie 2 als jij je alleen maar aan die jongen ergert.

En sowieso toen ik 14 was vond ik om de haverklap wel iemand anders leuk. Puberteit enzo je kent het wel.