Spijkerbroek bleken vraag. Donkerblauw of lichtblauw?

Ik wil een broek bleken voor een DIY project, maar ik weet niet welke kleur broek ik dan moet kopen. Ik ga een spijkerbroek bij de HEMA kopen want die zijn goedkoop en die passen me goed. (kinderafdeling haha) Het moet echt zo’n lichte gebleekte spijkerstof kleur worden, alleen moet ik dan juist een donkerblauwe kopen of eentje die al lichter ís. Ik heb namelijk een andere spijkerbroek van thuis gebleekt, die donkerblauw is en die heeft allemaal bruine vlekken gekregen ofzo? Hij ligt nu nog in het bad, moet nog in de was en gedroogd worden enzo, dus ik weet niet precies hoe het nu echt is, maar ik wil wel alvast een andere broek kopen. Dusss… moet ik een lichte al gebleekte broek of donkerblauwe broek kopen? Iemand ervaring?

Liefs,

up

Ik heb geen idee, maar zie dit als een uppie.

tnx :slightly_smiling_face:

Is bruin geworden? WAUW!
Ik heb een donkerblauwe spijkerbroek gebleekt een tijdje terug. Heeft 4 uur in de emmer gelegen.

Ja, soort bruine/oudroze vlekken ofzo. Echt raar haha.
Dus ik kan beter een donkerblauwe kopen?

Ze zijn toch goedkoop volgens jou, dus waarom niet gewoon proberen?

Ik heb het nooit met een lichte broek geprobeerd. Maar als je een donkere koopt kun je 'm net zolang in de emmer laten tot je de gewenste kleur hebt.
Het is wel hoe witter de broek word, hoe kwetsbaarder de stof word. Maar het loopt niet zo’n vaart dat je een week later al met een gat in je broek loopt hoor :wink:

Oké, ik ga het erop wagen, haha. Dankjulliewel!

Donkerblauw! Dan heb je het mooiste effect, vind ik.

Oh God, ik weet nu precies wat je bedoeld met bruine vlekken XD
Besloot net om een spijkerjasje wat lichter te maken, en na een uur in de bleek was het bruinig. Ben 'm nu aan het spoelen in de wasmachine, hopelijk word het minder.

Ben benieuwd hoe jou broek word/ is geworden!

M’n broek is nu echt extréém licht. Ik ging vandaag weg en had m’n broertje gevraagd of ie op m’n broek wilde passen. Ik had 'm nog gebeld dat hij er 'm over een half uurtje ongeveer wel kon uithalen, maar dat heeft hij niet helemaal goed begrepen. Hij is nu echt super licht, en daar baal ik heel erg van. Ik kan het hem niet kwalijk nemen natuurlijk, maar alsnog jammer. Hopelijk wordt het in de was nog een beetje normaal…

Die bruine vlekken bij mij zijn na de wasmachine wel iets lichter en wat meer roze geworden. Helemaal niet zo heel erg eigenlijk!
Succes met jouw broek! x

http://i45.tinypic.com/s7mb.jpg

Zo is 'ie geworden. (die met de bruine vlekken, dus de eerste) Niet helemaal volgens plan, maar eerlijk gezegd vind ik het niet verkeerd! Zal ik er wel of geen gaten in maken?

Dat valt reuze mee inderdaad! (Tot zover duidelijk op de foto)
Gaten erin geeft wel een cool effect. Zou het met een mesje doen dan zodat het ravelig word.