Spieren en strakker worden

Hallo allemaal,

mijn doel is om een strakker lichaam te krijgen en een paar kg af te vallen.
ik doe aan de 30 day squat challenge en ik merk dat mijn benen er niet slanker van worden, maar gespierder en breder. Dit wil ik dus absoluut niet. Ik wil juist slankere benen ipv hele gespierde.
Ik weet dat het onmogelijk is om plaatselijk af te vallen.

Wat voor oefeningen zou ik kunnen doen om strakkere/slankere benen te krijgen in plaats van gespierdere en bredere?

up

door oefeningen krijg je spieren…ik denk dat dit mission impossible is helaas…

En als ik nou bijvoorbeeld cardio doe. Dus ik train niet direct de spieren maar ik doe echt cardio. Zouden mijn benen dan slanker worden (en de rest van het lichaam, want plaatselijk afvallen kan niet)

Ik zou meer cardio gaan doen dan. Je zult even goed spieren kweken, maar denk niet zoveel als wanneer je squats en dergelijke gaat doen. Of ja misschien wel zo veel, maar anders. Haha, ik kan het niet uitleggen. Mijn benen zijn wel slanker geworden en ik doe nu meer rennen, skeeleren, op de crosstrainer etc.

ik vind gespierde benen denk ik nog wel mooier dan echt slanke benen, volgens mij zijn 99% van alle MOOIE slanke benen gespierd.

Ah, jij wilt lean worden… Dan moet je veel cardio doen, zoals hardlopen en verschillende oefeningen. Probeer yoga en pilates, die helpen jou daarbij. Zelf wil ik gespierdere benen, dus wat is die 30 day squat challenge? :slightly_smiling_face:

Anders moet je even kijken bij blogilates?

ik doe dus nu elke dag de ‘squat challenge’ en ‘what makes you bootyfull’ van blogilates. Mijn benen zijn ook gespierder geworden, strakker eigenlijk.
Je eetpatroon veranderen werkt ook. Niet minder eten, maar gezonder:) Met cardio en kracht erbij zie je verschil!

Ik denk dat je dit beter bij food&sport kan vragen, zij weten er wat meer over.

Hier zijn al erg veel topics over :slightly_smiling_face: Als je even in de categorie food&sport kijkt, zul je veel topics zien waar ze goed advies kunnen geven.

Hardlopen! Heeft wonderen gedaan voor mijn benen :grinning:

Ik zou dan eerder voor cardio kiezen in plaats van oefeningen!