Spier of vet?

Iedereen zegt hier wat anders :’)
Word je nou wél of níet dunner van buikspieroefeningen?
De helft zeg van wel
maar de andere helft zegt van niet xd.

dat zou ik ook wel is wille weten ja,
(beschouw dit maar als een up :stuck_out_tongue:)

Je kweekt spieren en je krijgt een plattere buik toch?

Je word er niet dunner van , Als je vet op je buik hebt gaat het niet weg.
Je traint dan de buikspieren die ónder het vet zit. En als het vet eenmaal weg is (gaat niet door sit-ups) zie je de sixpack zitten. :relieved:

volgens mij hé

Haha. 3 reacties
1 zegt van wel
1 zegt van niet
1 weet het niet :’)

Ik kreeg geen spieren, maar verbrandde het vet weg. Ik train mijn biceps en als ik sets doe (van bv 3 x 15) maak ik spieren aan, maar als ik non-stop verder ga tot 100 (bv) verbrand ik spieren. Dat hangt dus eigenlijk af HOE je traint.

Maar je spieren verbranden ook vet! Dus als je buikspieren doet verbrand je een beetje omdat je je spieren aanspant en op lange termijn verbranden je spieren zelf ook. Alleen val je niet persé bij je buik af, je verbrand dan over je hele lijf dus je zal misschien niet binnen een maand zien dat alleen je buik platter is geworden.

Kortom: het helpt wel :slightly_smiling_face: en bewegen / spieren trainen kan nóóit kwaad! Zelfs als je intensief traint en je daarom eerst aankomt (vanwege het gewicht van je spieren) is dit gewoon positief aangezien het niet om je gewicht gaat, maar om je verhouding! Wat je namelijk eerst aankomt (van de spieren) verbrand je daarna 2 x zo hard omdat je meer spieren hebt die vet verbranden

je krijgt gewoon spieren, & je spieren hebben meer kcal nodig, dus je verbrand er dan ook weer meer. dus uiteindelijk word je er wel dunner van, als je wel spieren kweekt, want het gaat niet om de beweging maar gewoon je spieren kweken. dus uiteindelijk wel, maar niet direct. maarja, als je een six pack krijgt is het natuurlijk ook niet mooi haha.

Je traint je spieren(je bent wel heel lang bezig als je op die manier een six-pack wilt krijgen) maar het is meer van dat je bezig dat je daardoor afvalt en strakere buik krijgt. Als je alleen buikspieroefeningen doet moet je er wel heel veel doen voordat je resultaat ziet. gewoon erbij sporten helpt ook !