Spiegelreflexcamera camera aanschaffen?

Ik wil graag een spiegelreflexcamera aanschaffen, maar om nou te zeggen dat ik precies weet wat zo’n camera meer kan dan een andere zou ik willen vragen of er iemand eraving mee heeft etc?

En, weet je een goede, nog redelijk goedkope spiegelreflexcamera?

Als je dat zelf niet weet lijkt het eerlijk gezegd dat je niet zo veel weet van fotografie, en dan vind ik het een beetje raar om zo’n dure camera te kopen. Ik weet niet precies wat zo’n ding kost, maar mijn vader is [amateur]fotograaf en die gaat zo’n nieuwe van 1035 euro kopen. Als je hem dan toch niet vaak of alleen voor ‘de lol’ gaat gebruiken kun je beter een goedkopere nemen.

Hmm… als je verder niet echt iets met fotografie hebt, zou ik er niet zoveel geld aan besteden (aangezien je niet zogoed weet wat je er nou ‘meer’ aan hebt)

Maar als ik het fout heb, en je wel echt in fotografie geïnteresseerd bent enzo zou ik gewoon bij een fotozaak bij jou in de buurt informeren, en wat rondkijken op internet want iedereen heeft een andere voorkeur

Ik heb ongeveer anderhalf jaar een Nikon en ben er nog steeds heel blij mee (:

Nou, ik heb een redelijk professionele site sinds een halfjaar, en om nou te zeggend dat ik professioneel fotografeer niet, maar ik wil wel goede foto’s voor op de site, en natuurlijk om zelf mooie foto’s te maken.
Maar ik zat dan meer te denken aan een Nikon en Canon van zo’n 300 400 euro, niet eentje van 1000 haha ;p

Oh okee, haha. Ja ik snap wel dat je dan professionele foto’s wilt, maar 400 euro blijft een hele investering voor alleen je site. Maar als het je dat waard is zou ik ook eens informeren bij een fotozaak in de buurt. En dan zeggen dat je er nog over nadenkt en hem online bestellen, dat scheelt je zo 50 euro.

http://www.bol.com/nl/p/e…html#product_description

Ik ben erg enthousiast over deze, iemand ervaring hiermee misschien?

Misschien kun je dan op de site van mediamarkt ofzo kijken?
je hebt tegenwoordig ook van die compact camera’s, met de kwaliteit van spiegelreflex
misschien is dat wat?
ik vind olympus trouwens altijd wel leuke camera’s hebben, maar heb er nog nooit mee gefotografeerd dus of ze goed zijn weet ik niet
of kijk op www.kieskeurig.nl

Ik koop niet zo graag bij de media markt, slechte ervaringen mee, haha.
Ik heb hem hier voor het goedkoopst gevonden:
http://www.wehkamp.nl/cam…0&F=1,4,2,17,22&PI=0&SM=5

Ja dan zou ik eerder voor een ultrazoom gaan dan spiegelreflex maargoed. Als jij een spiegelreflex wilt enkel voor je site, ga je gang. Ga dan wel idd voor een instapmodel dus nikon D3000 of canon 1000D. En een tip, sony en olympus zijn vaak een stuk goedkoper terwijl de camera’s niet perse slechter zijn (:

Wat is het verschil tussen een ultrazoom en een spiegelreflex dan? en, waar moet ik bij een ultrazoom opletten?

en maken die ultrazoom camera’s betere foto’s dan een doorsnee digitaal cameratje? Ook in het donker en op winterdagen etc?

Ultrazoom heeft in tegenstelling tot de spiegelreflex geen verwisselbare lenzen en is voor zover ik weet een stuk handiger dan een spiegelreflex bij welke je niet wilt investeren in de lenzen.
Ja waar je op moet leren, wat je fijner vindt? Specificaties he, het is maaar net wat jij wilt he (:

Ow, krijgen we dit weer. ‘Ik wil foto’s maken dus ik koop maar gauw een spiegelreflex’ Wanneer houd die rage eindelijk eens op? Scheelt weer een hoop verkrachte camera’s.

Canon maakt goeie camera’s, maar er worden sowieso geen slechte camera’s meer gemaakt. Maar weet je zeker dat je een DSLR wilt? Lees je alsjeblieft eerst in voordat je straks alleen op de automatische stand foto’s maakt en je afvraagt waarom ze niet zo mooi worden als dat je wilt. ISO, sluiter en diafragma, weet je wat het inhoud, hoe de combinatie’s zijn en wat het allemaal doet met je foto? Want zonder die kennis blijf je op Automatisch of misschien net P hangen, en verder kom je niet [Wat ik dus vertaal naar ‘Camera verkrachting’ gezien zo’n camera véél meer kan].

http://www.fotokonijnenbe…-55-mm-plus-55-250mm.html

FotoKonijnenberg is een betrouwbare en meer bekendere fotowinkel waar je voor praktisch alles terecht kunt.

Of Occasion natuurlijk,

http://www.fotokonijnenbe…canon-eos-1000d-body.html

+

http://www.fotokonijnenbe…s-18-55mm-f-35-56-ii.html

+

http://www.fotokonijnenbe…55-200mm-f45-56-usm-.html

Of iets in die trant in ieder geval, heb je een leuk setje om te beginnen maar je moet het wel aandurven Occasion te kopen [alhoewel je wel gewoon garantie krijgt van een half jaar bij Konijnenberg]. Moet overigens zeggen dat ik hier statements als ‘Maakt deze betere foto’s als een simpel compactcamera’tje?’ voorbij zie komen. Een professioneel fotograaf maakt zelfs met een mobiel een mooie foto, dus het ligt écht niet aan je camera. Ik kon zelfs met een 4 jaar oude compactcamera [7.2 megapixel, amper zoom, kortom, a-technologie] soms betere foto’s schieten als met mijn DSLR. Waarom? Omdat ik de kennis toen gewoon nog niet had.

http://bit.ly/9dDjKm
is dat een redelijk goede, voorzover je kan zien zegmaar, haha?

Tja, het is een camera (’:

Haha, ik bedoelde of die mooie heldere foto’s maakt en alles als je naar de specificaties kijkt enalles!

Kenmerken:

• 12 megapixel sensor
  • 28mm groothoeklens
  • 3.0 inch LCD scherm
  • CCD shift image stabilisation
  • 720p HD beeldkwaliteit voor foto en film
  • gevoeligheid tot ISO 6400
  • scene recognition auto (SR Auto)
  • targeting AF
  • face detection
  • smile & shoot
  • blink detection
  • natural light met flits
  • panoramafotografie
  • auto image rotate
  • bekijken met micro thumbnail
  • voeding 4 AA batterijen

Specificaties:

• aantal effectieve pixels: 12.2 miljoen pixels
  • beeldsensor: 1/ 2.3” CCD
  • opslagmedia intern geheugen: ca. 23 Mb
  • SD geheugenkaart-SDHC -geheugenkaart
  • bestandsformaat: foto: JPEG (Exif Ver 2.2 )
  • film: AVI (Motion JPEG ) met geluid /
  • audio: wave formaat, mono geluid
  • compatibel met de design rule for camera file system / DPOFcompatibel)
  • aantal opgenomen pixels: L: 4000×3000 pixels 4:3 / 4000×2664 pixels 3:2
  • 4000×2248 pixels 16:9/ M: 2816×2112 pixels 4:3 /2816×1864 pixels 3:2 /2816×1584 pixels 16:9 / S: 2048×1536 pixels 4:3 /2048×1360 pixels 3:2 /1920×1080 pixels 16:9
  • Fujinon 18x optische zoomlens, F3.1 (groothoek) F5.6 (tele)
  • brandpuntsafstand: f= 5.0 mm – 90.0 mm, vergelijkbaar met 28 - 504 mm op een 35 mm camera f= 5.0 mm – 75.0 mm, vergelijkbaar met 28 - 420 mm op een 35 mm-camera
  • diafragma: F3.1^F6.4 (groothoek) F5.6^F11 (tele) met ND-filter
  • digitale zoom: ca. 6.3x tot 113.4x in combinatie met optische zoom
  • scherpstelafstand (vanaf objectiefoppervlak)
  • normaal: groothoek: ca. 40 cm (1.3 ft) tot oneindig, tele: ca. 2.5 m (8.2 ft.) tot oneindig
  • macro: groothoek: ca. 5 cm-3 m/0.2 ft.-9.8 ft. Tele: ca. 1.8 m . 3 m / 5.9 ft - 9.8 ft
  • super macro: ca. 2 cm - 100 cm/ 0.1 ft. - 3.3 ft.
  • gevoeligheid: auto / vergelijkbaar met ISO 64/ 100/ 200/ 400/ 800/ 1600/ 3200/ 6400 (standaard uitvoergevoeligheid)‚RM of minder (Aantal opgeslagen)
  • belichtingsregeling: TTL 256-zones, spot, multi
  • belichtingsstand: geprogrammeerde AE, sluitertijdvoorkeuze AE,
  • diafragmavoorkeuze: AE, handmatig
  • opnamestanden SP: portret, landschap, sport, nacht, nacht (statief), vuurwerk, zonsondergang, sneeuw, natural light, natural light & met flits, strand, feesten, bloemen, tekst, smile, zoom bracketing 0 keuzeknoppen: SR auto, auto, P, S, A, M, eigen instelling, film, panorama
  • fotostabilisatie: CCD-shift
  • sluitertijd: (auto) 1/4 sec. tot 1/2000 sec. (Alle andere standen) 8 sec. tot 1/2000 sec.
  • continu opnemen: top-3: max. 1,3 fps; max. 3 foto’s
  • top-10: max. 3,3 fps: max. 10 foto’s formaat (M)
  • top-20: max. 8 fps: max. 20 foto’s formaat (S)
  • last-3: max. 1.3 fps; laatste 3 vastgelegde foto’s
  • onbeperkt: max. 1.3 fps; maximum aantal foto’s afhankelijk van afbeeldingsgrootte en beschikbaar geheugen
  • scherpstelling stand: enkelvoudige AF, continu AF
  • autofocussysteem: contrastzoekende TTL AF@AF hulpverlichting beschikbaar
  • selectie scherpstelgebied: centraal, multi, gebied, tracking
  • witbalans: automatische onderwerpherkenning - voorgeprogrammeerd: fijn, schaduw, TL (daglicht), TL (warm wit) , TL (koud wit), gloeilamp, eigen instelling
  • zelfontspanner: ca. 10 sec. / 2 sec. vertraging
  • flitser: automatische flitser
  • effectief bereik: (ISO auto)
  • normaal groothoek: ca. 40 cm-8 m/1.3 ft.-26.2 ft. Tele: ca. 2,5 m - 4,4 m / 8.2 ft. - 14.4 ft. Macro Groothoek: ca. 30 cm-3 m/1 ft.-9.8 ft. - tele: ca. 1.8 m – 3 m / 1 ft - 5.9 ft
  • flitsstand
  • rode ogen verwijderen uit: auto, altijd flitsen, uit, trage
    synchronisatie, rode ogen verwijderen aan: auto met rode ogen
    verwijderen, geforceerd flitsen met rode ogen verwijderen, uit,
    trage synchronisatie met rode ogen verwijderen
  • elektronische zoeker: 0.2-in., 200k-dots kleuren lcd-zoeker ca. 99% (opnemen), 100% (bekijken)
  • LCD scherm: 3,0”, ca.230.000 pixels, LCD kleurenscherm, ca. 97% (opnemen), 100% (bekijken)
  • filmen: 1280x720 pixels (30 beelden/sec.)/ 640x480 pixels, 320x240 pixels (30 beelden/sec.) met monogeluid.
  • opnamefuncties: instant zoom, intelligente face detection met automatisch rode ogen verwijderen, high-speed fotograferen, beste uitsnede, geheugen voor opnamenummer, stil, histogram tonen
  • weergavefuncties: intelligente face detection, rode ogen verwijderen, micro thumbnail, meerdere opnamen tegelijk bekijken, sorteren op
    datum, bijsnijden, formaat wijzigen, diavoorstelling, afbeelding draaien, memo opnemen, histogram tonen, waarschuwing voor verkeerde belichting
  • video-uitgang: NTSC^PAL instelbaar
  • HDMI-uitgang: HDMI mini-connector (alleen op de S2500HD)
  • digitale aansluitingen:USB 2.0 High-Speed
  • stroomtoevoer: 4x AA alkalinebatterijen (meegeleverd) / 4xAA Ni-MH oplaadbare batterijen (apart verkrijgbaar) 4xAA lithiumbaterijen (apart verkrijgbaar) / oplader CP-04 met adapter AC-5VX (apart verkrijgbaar)
  • indicatie voor het aantal te maken opnamen in relatie tot de batterijlading:
  • alkalinebatterijen: ca. 300 foto’s
  • Ni-MH oplaadbare batterijen: ca. 500 foto’s
  • Lithiumbatterijen: ca. 700 foto’s

Dat bedoel je?
Lijkt me genoeg hoor :B

Als ik jou was zou ik een paar reviews zoeken. Op Kieskeurig.nl staan meestal erg goede.

En als je camera’s wilt vergelijken.

Gewoon camera 1 vs camera 2 op Google.

Ik krijg hem voor sinterklaas en ik denk dat dit hem word:
http://www.cameranu.nl/ar…k&utm_campaign=referrer_3