Spiegelreflex hoe meenemen in tas tijdens reis

Hallo,
Over iets meer dan een maand ga ik voor een halfjaar naar Nieuw-Zeeland.
Ik ga daar 5 maanden stage lopen en daarna nog een maandje reizen.
Ik wil graag een spiegelreflexcamera meenemen in mn tas. Weet iemand een goeie manier op deze mee te nemen. Ik zie wel veel mensen die een aparte tas hebben voor een spiegelreflex, maar ik zoek meer een hoes of zo, waar je m in kunt doen en vervolgens in je tas kunt doen?
Als iemand iets weet, dan hoor ik het graag!

liefs!

Waarom wil je geen cameratas hebben dan?

.

Je hebt tegenwoordig ook cameratassen die er net zo uitzien als een normale tas:

Je hebt ze zelfs in het roze met strikjes enzo, haha :grinning:

En van die hoezen bestaan trouwens wel, maar dan zijn ze vaak alleen geschikt voor body + standaard lens en niet om ook nog een losse lens mee te nemen:

Er zijn heel wat kleinere cameratasjes te koop die gewoon in je tas passen. Als je even googled op ‘camera pouch’ je er zo. Deze zijn helaas wel prijzig. Daarom ben ik ben van plan om mijn eigen te maken. Ook hiervoor staan er patronen voor op internet.

Wow die tas van Voldemort vindt ik wel echt heel vet ! :bowing_man:
Overigens lopen er in Nieuw Zeeland echt heel veel mensen met een spiegelreflex. Dus boeien als mensen ziet dat je er ook zo’n hebt. Heb daar in hostels bijna nooit mijn spullen op slot gemaakt, niemand deed dat. Ook nooit het gevoel gehad dat het nodig is.

Ik wil het liefste gewoon 1 grote tas, of rugzak, meenemen waar ik alles in kan doen. We hebben thuis wel een cameratas, dat is een schoudertas. Maar dan zou ik nog een rugzak of andere tas meemoeten nemen voor de rest van mijn spullen. Dus vooral voor het gemak van maar 1 tas mee te hoeven sjouwen haha!

Ik was vandaag in de winkel van cameranu.nl en daar zag ik inderdaad dat er wel kleinere tassen zijn, maar op de fotos op de webshop lijken ze inderdaad veel groter! Bedankt voor je handige tip!

Ik neem altijd mijn Eastpack tas mee en daarin doe ik m’n kleinere cameratasje in met m’n camera. Werkt perfect!

Ja dat is ook precies hoe ik het straks wil gaan doen! Waar heb je dat kleinere cameratasje gekocht als ik vragen mag?

mediamarkt

Ik heb een schoudertas met cameravulling erin. Beetje zoals die bruine hierboven. Niemand die ziet dat er een camera in zit. Naast dat je in nieuw zeeland volgens mij prima met je camera om je nek kunt lopen.

Ik heb een sleeve voor mijn camera. Dat is ideaal als je je camera in een andere tas wil doen. Als je googelt op camera sleeve vind je er en aantal. Ik heb de mijne voor een paar euro op Ebay gekocht en ben er heel blij mee. Je kan zo je camera goed beschermd meenemen in je tas waar ook andere spullen bij in passen.

Hee, is dit misschien iets voor jou? Hij staat zelf ook al een tijdje op m’n wishlist!
Het is eigenlijk een cameraband en sleeve in een, zit er ook nog een leuk printje op. Een strap and wrap heet het. Je kunt hem ook in verschillende formaten krijgen, voor om je nek of voor om je pols.

hoe het werkt: miggo - Camera's best amigo - YouTube

hopelijk heb je er iets aan!

Ik heb mijn camera in een cameratas en doe deze in mijn rugtas. Als ik mijn camera veel gebruik hangt mijn camera gewoon om mijn nek en anders zit hij dubbel veilig in mijn rugtas :slightly_smiling_face:

Heb je een linkje naar die leren tas?