Spiegel reflex camera

Heei! Ik maak nu al een tijdje foto’s met mijn mobiel (samsung touchwiz, 5 megapixel). Haha okee het klinkt echt onprofessioneel maar de foto’s zijn heel mooi, alleen zou ik graag wat scherpere en meer functies willen hebben. Daarom zit ik aan een spiegelreflex camera te denken. Weet iemand een goede spiegelreflex camera die niet duurder is dan 450 euro ongeveer?
dankje! x

haha, dankje voor je advies! x

Kheb zelf een Sony h10.

Hij is niet echt duur, en maakt goeie foto’s!

Echt een aanrader :wink:

Canon EOS 1000D. heb hem zelf ook = toppppeerrr

Canon 1000d inderdaad! suuuupergoed!
Ik heb em zelf gekocht voor 444 euro en daar zat dan de body+ kitlens 18-55 mm + Tamron 55-200 mm bij =)

sorry dit kan een hele domme vraag zijn maar wat bedoel je met Spiegel reflex?

Er zit een spiegeltje in. Een normale point & shoot heeft dat niet.

Sony alpha 200, ik heb er in januari 344 euro voor betaaltn, nu is hij nog veel goedkoper (:

Waarom wil je eigenlijk van een mobiel meteen naar een spiegelreflex?
Ten eerste zijn ze niet zo makkelijk als ze lijken te zijn (tenzij je automatisch gebruikt maar wat is dan het nut van zoveel functies?)
En ten tweede maakt een point&shoot ook scherpe foto’s :slightly_smiling_face:
Dus was ik eigenlijk wel benieuwd waarom je specifiek een spiegelreflex wil.

mediamarkt heb je er wel

Idd, op je mobiel kun je waarschijnlijk niet in de M-stand foto’s maken…
Maarja xd. Ik ben ook van plan om de Olympus E-420 te kopen, die heeft goede recensies en is niet zo duur!

de M-stand, is dat macro =P? Die heb ik dan wel op mn telefoon zitten, de mijne maakt echt vet goede, scherpe foto’s (samsung pixon 8.0 megapixel camera zit erop) maar ik wil ook sparen voor een spiegelreflex

Nee, dat is een stand waarbij je o.a ISO, diafragma en sluitertijd kunt instellen =].

Okee, ISO heb ik wel op mn telefoon, maar wat houd dat dan in =O?

google
Daarmee kan je de lichtgevoeligheid mee instellen.

Canon EOS 1000D

Maar het lijkt me inderdaad niet zo’n goed idee om van mobiel naar spiegelreflex te gaan :’)

Ik heb een Sony A200
like it

De lichtgevoeligheid idd. Dus het lijkt mij ook verstandiger om eerst even een wat betere compactcamera te kopen, of een superzoom, en wat te spelen
met ISO, diafragma en sluitertijd! Anders staat je spiegelreflexcamera altijd maar op de automatische stand…
Maaaaar, het is natuurlijk je eigen beslissing!

Ja als je dat doet is een SLR echt geld verspilling.