SPH

Ik wil Sociaal Pedagogische Hulpeverlening gaan doen na me examen. Zijn er mensen die dit ook doen en me er meer over kunnen vertellen. Wat jullie er van vinden en wat je erna wil gaan doen en wat je er over kwijt wilt… alvast bedankt! :wink:

iemand?

ik wilde het eerst ook gaan doen, maar ik zie er vanaf aangezien ik van te veel mensen hoor dat het een hele saaie opleiding is, plus dat je er amper wat mee kan… er is geen vraag naar hulpverleners.

en wat ga je nu doen/ben je gaan doen?

ik ga een jaar werken want ik weet nog niet egt wat ik wil, ik vind me werk heel leuk dus daar ga ik wss iets mee doen… maar iets heel anders dan psychologie dus

ik ga dat op mbo niveau doen (:

Kun je niet op een hogeschool een dagje meelopen? Dan kun je inside information krijgen vd studenten!

Dit is echt onzin

Ik doe het. maar het is een beetje té makkelijk voor mij… Elke keer als ik weer thuis kom denk ik; Wat heb ik nu eigenlijk gedaan? En alle opdrachten heb ik binnen uurtje af. Maar er zijn ook mensen uit mijn klas die weken bezig zijn met 1 opdracht en nu al gezakt zijn voor dit jaar omdat ze onvoldoendes hebben. Aan de andere kant mag je alles herkansen en als je beetje je best doet is het dus helemaal niet nodig om iets niet te halen. Ik vind het een saaie opleiding, it’s TOOOO easy. Maar als ik dan weer dekn aan wat ik er later mee kan blijf ik dit denk ik toch wel doen. En ik heb creatieve vakken wat de opleiding juist wel weer heel leuk maakt. En je hebt geen tentamens wat je opleiding ook heel leuk maakt, want je hebt per periode bijna 3weken vakantie (dan is het tentamenweek die wij dus niet hebben:D) Als je vragen hebt, stel ze maar;)

Geen tentamens? Ik doe het ook, maarik heb toch echt wel tentamens!:stuck_out_tongue:
Hoe kan dat?:open_mouth:

Oh raar:P haha Waar zit jij dan? Bij ons is het wel omdat wij heel veel creatieve vakken hebben dat we minder tentamens hebben. Hebben alleen eentje over theorie gehad maar die was easy. En verder krijgen we er ook geen meer :slightly_smiling_face:

Vriendinnen van mij doen het. Zij hebben vakken als Drama, etc.
oftewel: Zingen, knutselen, spelletjes spelen etc. Ook hadden zij een tentamen Psychologie. Zij zitten op Hogeschool Rotterdam. (dit is het enige wat ik van ze weet…)

(ik vind de opleiding totaal niets voor mij)

@ BeliveInYou
Haha oke, ik doe het op hogeschool Leiden, en ik heb juist heel weinig creatieve vakken(gelukkig, is niks voor mij:P) maar dus wel gewoon tentamens! Waar doe jij het?

Ik doe het op de HAN in Nijmegen. Ik heb drama, muziek, beeldende kunst, Audio visuele vorming, sport en spel, dans en beweging en twee vakken waar ik ff niet op kom:P Maar ik vindt dat juist wel het leukste van de opleiding, maar dat verschilt natuurlijk per persoon. We leren daarbij hoe je een van die creatieve vakken kunt toepassen op je cliënten, iets wat mij erg aanspreekt.

Oke, wij hebben bij ons op school ook de opleiding CMV en dat lijkt eigenlijk heel erg op de vakken die jij hebt, dat is meer naar de creative kant. Of hebben jullie ook cmv op school, en is dat dan weer anders?:stuck_out_tongue:

dat slaat helemaal nergens op

we hebben ook apart vak cmv ja:P Dat is weer anders. Want er zit een meisje in mijn klas die vorig jaar cmv deed en dat niet leuk vondt en sph wel heel leuk vind:P Zelf weet ik alleen niet wat cmv is haha.