sph/ hu amersfoort

hee.

ik zit er over te denken om sph te gaan studeren aan de hu amersfoort.
weet iemand iets van deze school af? hoe alles is geregeld en of er goed les wordt gegeven enz.
ik hoop dat iemand me iets meer kan vertellen.

Ik ga daar studeren, dezelfde studie. Het lijkt mij een erg leuke school en maar 10 minuutjes fietsen vanaf mijn huis (Amersfoort). Ik heb geen idee hoe alles geregeld word, misschien dat je een keer mee kan lopen ofzo? Er waren (of zijn?) een paar meeloopdagen, waarvan ik er 1 heb meegelopen, dat was erg leuk.

ah leuk! haha misschien kom ik wel bij je in de klas ;p
welke lessen heb je meegelopen?
ik heb namelijk een meeloopdag gehad bij windesheim zwolle. de opleiding leek me heel leuk, maar de school zelf niet. vandaar dat ik nu wss naar amersfoort ga (:
heb jij je al aangemeld?

Ik heb me al aangemeld, nu hoef ik het alleen nog maar te voltooien door te betalen en door een foto te sturen. Ik vind dat wel een beetje vreemd want ik heb alle cijfers die ik dit jaar gehaald heb (afgerond, het gemiddelde van elk vak) nog niet doorgegeven. Geen idee of dat zo hoort, dat je aangenomen kunt worden zonder dat je dat gegeven hebt, haha.
Ik heb een les van SPH en een les van MWD meegelopen, MWD leek mij ook erg leuk (kwam voornamelijk omdat die les leuker was, het mens dat SPH gaf was erg… Ahum… Vaag, zacht uitgedrukt, haha. Gat in haar schoen, rare kleding, rare manier van gedragen en tja, vreemd gewoon.) Toch voor SPH gekozen omdat in een groep werken mij ook leuker lijkt, mijn nicht doet het ook en ik kan zo aan samenvattingen enzo komen en aan toetsen (die ze krijgt van haar klasgenoten.)

Ik heb er heel erg zin in, het is soms ook drama en toneelspelen, lijkt me heel anders dan dat we op havo kregen, haha. Ben erg benieuwd.

HU in Amersfoort is, heb ik gehoord want ik heb alleen de HU Amersfoort bezocht, een kleine school, wat ik erg prettig vind want ik heb het niet zo op van die hele grote drukke scholen.

Haha, dat zou leuk zijn, als we bij elkaar in de klas zouden komen! Dan kennen we tenminste iemand :stuck_out_tongue:

o wel handig als je al iemand kent die de opleiding nu doet.
weet jij of het niveau qua lesgeven wel aardig hoog is?
twijfel heel erg tussen hu amersfoort en windesheim.
windesheim is qua niveau beter, maar veel zakelijker en hu amersfoort is qua niveau minder goed, maar is wel weer heel persoonsgericht. dat is wat ik hoor iig ;p
hoe dat zit met cijfers doorgeven weet ik ook niet eigenlijk. heb me nog niet aangemeld.

Ik heb geen idee hoe dat zit met het niveau tussen HU Amersfoort en het Windesheim, ik heb voor de HU Amersfoort gekozen omdat het veel dichterbij huis is :stuck_out_tongue: Wat bedoel je precies met persoonsgericht?

ik bedoel dat de school veel kleiner is. veel minder leerlingen die beginnen aan de opleiding en je hebt dan dus meer en persoonlijker contact met de leraren.
weet je welke vakken je allemaal krijgt en of je ook al stage loopt in het eerste jaar?

Welke vakken je krijgt weet ik niet, volgens mij staat dat op de HU Amersfoort site. Je loopt 1 dag stage in het 1e jaar, 2 dagen stage in het 2e jaar, 3 dagen stage in het 3e jaar en 4 dagen stage in het 4e jaar als ik het me goed herinner. Enne, ja dat klopt, mijn vriend zit ook op die school en die zei ook dat je veel meer contact hebt met leraren en de leraren zien je niet als nummers maar kennen je naam ook vaak. :slightly_smiling_face:

mijn vriend zit ook op die school en die zei ook dat je veel meer contact hebt met leraren en de leraren zien je niet als nummers maar kennen je naam ook vaak.
^over welke school had je het nu?
weet jij trouwens hoeveel leerlingen er ongeveer in een mentorgroep (ik weet niet hoe ze het daar noemen) zitten?
en ik hoor dat er in amersfoort heel weinig contacturen zijn. weet jij of dat klopt?
sorry voor alle vragen hoor, maar ik dacht misschien weet jij het want je bent er geweest ;p

Ik heb het over de HU Amersfoort, haha :stuck_out_tongue:
Verder weet ik het echt niet, van je vragen… Ik weet ook niet wat contacturen zijn :stuck_out_tongue: Heb daar nog nooit van gehoord…

Zijn er nog meer mensen die naar de HU in Amersfoort gaan? :slightly_smiling_face:

haha denk het niet ;p
weet jij hoe het precies zit met de introductiedagen? & krijg je dan ook pas je rooster ofzo?

Op de introdag krijg je idd je rooster en leer je je klas kennen. Ik ga ook naar die school. Als het goed is heb je bericht gehad van alles met hoe en wat en de kosten. Naja het kost 10 euro, en de AID kost 55 euro.

o ik heb geen bericht gehad… heb dus geen idee hoe het gaat.