Spf in concealer

Hoii,
Ik kwam er dus achter dat ik spf 10 in mijn concealer heb zitten. Nou heb ik iet zoveel zin dat ik straks onder mijn ogen niet bruin word maar wel de rest van mn gezicht. Ik gebruik namelijk alleen concealer en geen andere make up. Maar kan ik dit zegmaar weer in evenwicht brengen, als ik een dagcreme met factor 10 opdoe?

Jaa maar wel wat langzamer

^ Het gaat inderdaad iets trager, maar het is wel veel beter dan het risico lopen om te verbranden. Doe over je hele gezicht zonnecrème, dan is er geen probleem en kan je overal “gelijkmatige” (in welke mate dat mogelijk is) een kleurtje krijgen.

Als het weer zo zonnig wordt gebruik ik altijd een spf creme. Nu is mijn huid ook wel erg licht maar ik word alsnog wel bruin en dan wel mooi gelijkmatig en beschermd.

Volgens mij word je gewoon nog bruin als je SPF gebruikt hoor. Het is sowieso belangrijk dat je een zonnebrandcreme gebruikt voor je gezicht!

Het is inderdaad belangrijk dat je gewoon zonnebrandcrème gebruikt op je gezicht. Deze beschermlaag vermindert verkleuringen en littekens. Ook op bewolkte dagen is het goed om je gezicht in te smeren. Ik gebruik altijd crème met SPF 30 na mijn moisturizer.

Je moet eigenlijk gewoon sowieso spf in je gezicht gebruiken. ZEKERRR!! met zulk weer als vandaag.
Dus zoek een goede dagcreme of een speciale zonnebrandcreme voor je gezicht met een spf, het beste kan je zoeken voor iets met factor 30. (ik heb me gisteren nog laten adviseren in een douglas)

de spf in een concealer is zo ontzettend weinig dat het in werkelijkheid vrijwel niks doet. Daarom word over het algemeen ook aangeraden om een aparte zonnebrand voor het gezicht te gebruiken en niet alleen make-up/dagcreme waar wat spf in zit. Als je er over nadenkt is het eigenlijk ook heel logisch; dermatologen raden een theelepel zonnebrand voor je gezicht aan, waarom zou dan dat dunne laagje concealer of andere make-up/creme’s waarvan 99% van de formule voor iets anders dient dan zonnebescherming voldoende zijn? :cold_sweat:

^ de rest vd samenstelling maakt niet uit
Als er een spf 20 in een dagcreme zit, is deze even sterk als een zonnebrandcreme met spf 20.
Het gaat inderdaad om het laagje maar het maakt echt niet uit welk merk, wat voor product en wat er voor de rest in zit. SPF 20 = SPF 20.

Ja, ik denk dat Gathering ook bedoelde dat hoe je het gebruikt, zorgt dat je geen laag aanbrengt die dik genoeg is.

Ik wil trouwens ook echt even zeggen dat ik sinds ik elke dag dat ik naar buiten ga mijn gezicht insmeer, ik wel echt resultaten zie. Mijn teint is veel meer effen.

Ik snap ook echt niet waarom SPF zo eng en vervelend wordt gevonden.
Juist onder je ogen, waar je huid dun is, heb je extra bescherming nodig.

^^ nou kijk, opzich is t niet zo erg, maar als ik alleen concealer gebruik als make up en op de rest van mn gezicht niks kun je aan t einde van 1 zonnige dag als je goed kijkt echt wel verschil zien tussen de huid onder mn ogen en de rest van mn gezicht