Speurtocht voor vriend

Hoi allemaal!

Omdat ik dit niet helemaal bij het cadeautjes-topic vond passen, heb ik het maar hier geplaatst…

Mijn vriend en ik zijn bijna een jaar samen. Ik wilde hem graag een cadeau geven, maar wel op een speciale manier… Ik wil dat hij via een soort speurtocht naar het cadeau gaat zoeken! (Ik bedoel zoiets als: hij krijgt op school een envelop met een adres. Daar gaat hij heen. Het blijkt een cafe te zijn, waar hij een nieuwe aanwijzing krijgt, etc.) Heeft een van jullie ervaring met zoiets? Tips?

Kort over hem:
Hij woont in Breda
Hij is gek op alle soorten muziek (misschien iets met de Mezz?)
Ons lievelingsrestaurant is Il Padrino, in Breda
Hij woont vlak bij het station, dus hij kan eventueel reizen.

x

aaah super leuk idee! :slightly_smiling_face: upje voor jou!

Bedankt!

Ik moet wel even toevoegen dat hij in Breda woont en dat het daar dus moet plaatsvinden…

Oh, dat wou ik ook eens doen met m’n vriendje. Maar uiteindelijk toch niet gedaan, omdat het niks voor hem zou zijn…

Jammer! Mijn vriend zou het heel leuk vinden, denk ik. Hij heeft ook op scouting gezeten, dus dat zegt wel wat!

is er die dag niet een leuk concert in de Mezz?
Ik zou misschien beginnen bij hem thuis, met een kaart. Daar staat dan het adres is, van bijvoorbeeld een cafe inderdaad. ( is er misschien een cafe waar iemand werkt die jij kent, dan is het makkelijker te regelen, maar anders zou in een cafe in Breda zoiets denk ik wel te regelen zijn, misschien iets van een cafe waar jullie een keer een date hebben gehad?) daar moet ie dan vragen om iets onzinnings wat jij hebt afgesproken met de barman, bijvoorbeeld: ‘Ik ben… en ik wil graag een warme chocolademelk met heel veel marshmellow, als felicitatie voor mijn verjaardag’, de barman geeft hem dan de volgende aanwijzing. Dan leid je hem naar het restaurant, waar je het misschien niet binnen legt, maar bijvoorbeeld een pizza doos regelt, die ergens goed verstopt (het klinkt vrij italiaans), en dan dat je de aanwijzing geeft van waar het kan liggen en waar die naar moet zoeken, dan zit in die pizzadoos een tegoedbon voor een keer gezellig saampjes uit eten en de volgende aanwijzing? En die leidt hem dan uiteindelijk naar jou, en dan moet hij een opdracht doen, en dan krijgt hij zijn cadeautje. Zoiets? :’)

Ik heb geen ervaring met zoiets, het lijkt me wel heel leuk om dat voor zijn verjaardag te doen :slightly_smiling_face:
Ik houd dit in de gaten, want vind het een leuk idee! Ik hoop dat je meer tips krijgt en dat je vriend het heel leuk vind, succes :wink:!

Erg creatief en het vraagt wat voorbereiding, maar het is haalbaar.
Ik zou bekende punten pakken waar je zeker van bent dat er mensen in het complot kunnen zitten.
En uiteindelijk wacht jij hem uiteraard gewoon thuis op in een kinky pakje.
Veel plzier!

Bedankt voor de leuke tips en lieve reacties! Ik heb al wat dingen bedacht (na wat over en weer gebel met zijn vrienden en met de muziekhandel). Het ziet er al erg leuk uit nu, maar het mag nog wel iets langer…

@LaGirl, nee, er draait niks in de Mezz die dag. :frowning_face:

Niemand die ervaring heeft?